تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۹۲۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
ترکیه:

افزایش واردات بیلت از اوکراین

افزایش واردات بیلت از اوکراین
‌می‌متالز - در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات بیلت از اوکراین را ۱۹۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داده به ۵۷.۹۱ هزار تن رساندند. افزایش واردات بیلت از اوکراین با گشایش صادرات محصولات آهن و فولاد از طریق بنادر اوکراین و همچنین بهبود وضعیت بازار فولاد ترکیه تسهیل شد.

به گزارش می‌متالز، به طور کلی در ۶ ماهه نخست سال فولادسازان ترکیه واردات بیلت را ۳۲.۶ درصد نسبت به ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ کاهش دادند. این حجم در ژوئن ۱۶۴.۳۸ هزار تن بود که ۵.۹ درصد بیشتر از ماه قبل و ۳۸.۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

بزرگترین منبع واردات بیلت به ترکیه برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، روسیه با ۲۷۸.۶۵ هزار تن بود در حالی که مدت مشابه سال قبل ۹۴۰.۴۵ هزار تن بود. پس از آن الجزایر با ۱۷۳.۰۶ هزار تن و اندونزی با ۱۸۶.۲۸ هزار تن قرار داشتند. اوکراین از نظر حجم عرضه بیلت به ترکیه در رتبه هفتم قرار داشت. قابل ذکر است در سال ۲۰۲۳، ترکیه واردات بیلت خود را ۲۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داد و به ۳.۰۷ میلیون تن رساند.

در سال ۲۰۲۴، فولادسازان اوکراینی احتمالا به لطف ایجاد کریدور دریایی، صادرات محصولات خود را به بازار‌های جایگزین اتحادیه اروپا به ویژه به ترکیه، در صورت افزایش تقاضا، بالا خواهند برد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده