تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۹۲۷۶

ورود ۱۰ هواپیما طی دو ماه گذشته به کشور

ورود ۱۰ هواپیما طی دو ماه گذشته به کشور
‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰ هواپیما طی دو ماه گذشته وارد صنعت هوایی کشور شده است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر ورود هواپیما به کشور از سوی شرکت‌های هواپیمایی باز شده و شرکت‌های هواپیمایی یاد گرفته اند که چگونه هواپیما وارد کشور کنند گفت: ارز خرید هواپیما‌ها را با نرخ مرکز مبادله تامین کرده ایم.

وی افزود: در گمرکات تسهیلات خوبی برای خرید هواپیما در نظر گرفته ایم و مقرر شده تسهیلات بانک مسکن در قالب سپرده‌گذاری پرداخت شود و خوشبختانه طی یک سال گذشته زمینه واردات چرخه ورود هواپیما به حرکت درآمده است.

او گفت: در دو ماه اخیر ۱۰ هواپیما وارد کشور شده و امیدوار هستیم این چرخه ادامه یابد کننده و تلاش می‌کنیم تعداد قابل توجهی تا یک سال آینده وارد کشور شود.

بذرپاش تاکید کرد: ۲میلیارد دلار در بانک مسکن سپرده بگذارند و با نرخ ارزان تسهیلات ارزان پرداخت کنیم قرار بر این بود که ٢ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا کند که تا یک ماه آینده سهم بخش هوایی تخصیص داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین آمادگی این را داریم که فرودگاه‌های بزرگ را به ایرلاین‌ها واگذار کنیم و سرمایه‌گذاری در این بخش برای ایرلاین‌ها جذاب است و سبد سرمایه‌گذاری ایرلاین‌ها را جذاب‌تر و متنوع‌تر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده