تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۹۷۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از آمار چک منتشر شد

رونمایی از استان‌های خوش‌حساب/ گیلان، خوزستان و کرمانشاه دارای کم‌ترین چک برگشتی

رونمایی از استان‌های خوش‌حساب/ گیلان، خوزستان و کرمانشاه دارای کم‌ترین چک برگشتی
‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، نشان می‌دهد در تیرماه امسال استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه به ترتیب دارای کم‌ترین چک‌های برگشتی نسبت به سایر استان‌ها هستند.

به گزارش می‌متالز، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی مبنی بر آمار چک‌های مبادله‌ای در تیرماه امسال، نشان می‌دهد استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه به ترتیب دارای کم‌ترین چک‌های برگشتی نسبت به کل تعداد چک‌های برگشتی مبادله شده هستند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، فعالان اقتصادی استان‌های گیلان با ۷.۶ درصد، خوزستان با ۸.۳ درصد و کرمانشاه با ۸.۹ درصد جزو خوش حسابان چک‌های برگشتی هستند.

همچنین، بر اساس آمار‌های اعلام شده این نهاد پولی و بانکی، استان‌های کردستان با ۱۴ درصد، کهکیلویه و بویراحمد با ۱۳ درصد و آذربایجان غربی با ۱۲.۸ درصد دارای بیشترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای هستند.

ارزش چک‌های برگشتی

دربخش دیگری از گزارش بانک مرکزی، به بیش‌ترین و کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی نسبت به کل ارزش چک‌های مبادله شده نیز اشاره شده است.

بر این اساس، در تیرماه امسال، استان‌های البرز و گیلان هر کدام ۱۲.۴ درصد، خوزستان ۱۲.۵ درصد و بوشهر ۱۳.۸ درصد کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی و استان‌های یزد ۲۲.۱ درصد، خراسان شمالی ۲۱.۹ درصد و قزوین و لرستان هر کدام ۲۱.۳ درصد بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده را به خود اختصاص دادند.

رونمایی از استان‌های خوش حساب/ گیلان، خوزستان و کرمانشاه دارای کمترین چک برگشتی

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده