تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۲۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عثمانی:

تامین منابع از طریق بورس اثر تورمی ندارد/ جهش تولید مستلزم پرداخت تسهیلات بانکی و منابع مالی است

تامین منابع از طریق بورس اثر تورمی ندارد/ جهش تولید مستلزم پرداخت تسهیلات بانکی و منابع مالی است
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس، گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که به صورت جدی در نشست با وزیر اقتصاد مطرح شد در خصوص بازار سرمایه و راهکار‌های موجود برای بازگرداندن اعتماد عمومی و رونق مجدد بورس به نحوی که بتواند منبعی برای تامین مالی شرکت‌ها و واحد‌های اقتصادی باشد، زیرا آثار تورمی ندارد.

به گزارش می‌متالز، محمد‌‌قسیم‌‌ عثمانی سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی مهمان امروز کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس بود و در این جلسه مباحثی در خصوص حذف موانع صدور مجوز‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی و تامین مالی طرح‌های اقتصادی بدون آثار تورمی مطرح شد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عمده بحث‌های مطرح شده در جلسه کمیسیون ویژه جهش تولید با وزیر اقتصاد در زمینه چگونگی کمک به حوزه تولید در شرایطی که بانک ‍ها پرداخت تسهیلات را متوقف کرده اند بود. جهش تولید مستلزم تسهیلات بانکی و مالی است.

وی افزود: یکی دیگر از مباحث مطرح شده نشست نمایندگان عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با همتی در زمینه چگونگی تامین مالی واحد‌های اقتصادی بدون خلق نقدینگی و تورم بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که به صورت جدی در نشست با وزیر اقتصاد مطرح شد در خصوص بازار سرمایه و راهکار‌های موجود برای بازگرداندن اعتماد عمومی و رونق مجدد بورس به نحوی که بتواند منبعی برای تامین مالی شرکت‌ها و واحدهی اقتصادی بود، زیرا آثار تورمی ندارد و شرکت‌ها می‌توانند دسترسی راحتی به منابع داشته باشند.

عثمانی عنوان کرد: مقرر شد در آینده جلسات مستمری بین وزارت امور اقتصاد و دارایی با کمیسیون ویژه تشکیل شود تا جهش تولید مدنظر رقم بخورد و با مشارکت مردم بتوانیم شاهد افزایش تولید ناخالص ملی، افزایش قدرت پول ملی و کاهش تورم باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده