تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۳۵۳۰۴
سرویس خبر : زمین شناسی

رتبه اول ایران در ثبت نشانه‌های جغرافیایی

می متالز - نشست مشترک نمایندگان موسسه فدرال مالکیت فکری سوئیس با مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، با هدف به اشراک گذاری تجارب دو طرف به منظور توانمند سازی افراد در حوزه مالکیت صنعتی برگزار شد.
رتبه اول ایران در ثبت نشانه‌های جغرافیایی

به گزارش می متالز، در این دیدار سید مهدی میرصالحی، مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، با بیان اینکه در سال 2018 ایران با ثبت 19 نشان جغرافیایی در سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) رتبه اول ثبت در زمینه نشانه های جغرافیایی در دنیا را به خود اختصاص داده است گفت: این دفتر تصویب نامه ای در دولت پیگیری می کند که امکان درج اطلاعات بر روی محصولات صادراتی فراهم گردد تا از بروز تقلب در بازار های جهانی در زمینه محصولات مشهور ایرانی نظیر پسته، خرما و ... جلوگیری به عمل آید.

میرصالحی در ادامه با بیان ضرورت های تجاری سازی اختراعات و طرح های صنعتی، تمایل خود را در زمینه بهره برداری از تجربیات کشور سوییس در حوزه های مختلف مالکیت صنعتی در قالب انتقال دانش و تجربیات، برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی برای جامعه ی هدف اعلام کرد.

در ادامه این نشست فرانک خوژه نماینده مؤسسه فدرال مالکیت فکری سوییس نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و آشنایی با اقدامات صورت گرفته در زمینه مالکیت فکری، تمایل خود را در خصوص همکاری مستمر با دفتر حمایت از مالکیت صنعتی, همچنین انتقال دانش وتجربیات موسسه فدرال مالکیت فکری سویس به کشورمان اعلام کرد.

همچنین توافق شد تا تفاهم نامه ای به این منظور و در جهت تسهیل تجارت و کسب و کار بین طرفین منعقد شود.

عناوین برگزیده