تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۵۳۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

انفجار معدن زغال سنگ طبس هشداری جدی به همه مسوولان است/ برخورد قاطع مجلس با خاطیان

انفجار معدن زغال سنگ طبس هشداری جدی به همه مسوولان است/ برخورد قاطع مجلس با خاطیان
‌می‌متالز - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس هشداری جدی به همه مسئولان است گفت: اگر کوتاهی و قصوری در این رویداد تلخ صورت گرفته باشد، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا سلیمی، با اشاره به حادثه معدن زغال سنگ طبس، فوت تعدادی از کارگران عزیز این معدن را تسلیت گفت افزود: این حادثه غم‌انگیز کشور را در اندوه فرو برد؛ متاسفانه کارگرانی که با تمام توان در اعماق زمین برای آبادانی کشور تلاش کردند در اثر این حادثه فوت کرده و یا مجروح شدند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس هشداری جدی به همه مسوولان است عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه حتما باید با جدیت به این موضوع ورود کرده و اجازه تکرار حوادث مشابه را ندهند. البته پس از وقوع انفجار همه دستگاه‌ها بسیج شده و در کوتاه‌ترین زمان در محل حادثه حاضر شدند که در جای خود قابل تقدیر بوده، اما این امر نافی مسوولیت دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه نبوده و حتما یکبار برای همیشه باید علل بروز چنین حوادثی را رفع و مسائل ایمنی کار را جدی‌تر دنبال کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ورود مجلس به موضوع حادثه معدن زغال سنگ طبس ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی به نایب رئیس مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماموریت داده و تیمی اعزامی مجلس از روز گذشته از محل حادثه بازدید کرده و جمع‌بندی خود را در قالب گزارشی به مجلس ارائه خواهند کرد. از سوی دیگر کمیسیون اصل نودم مجلس نیز به این موضوع ورود کرده است. اگر کوتاهی و قصوری در این رویداد تلخ صورت گرفته باشد، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید اقدام عاجل و فوری برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه انجام شود. مجلس آمادگی دارد، امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده