تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۳۵۴۹۳
سرویس خبر : انرژی

اعلام آمادگی هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای ورود به طرح‌های GTP

می متالز - مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان از آمادگی این مجموعه برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های GTP خبر داد.
اعلام آمادگی هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای ورود به طرح‌های GTP

به گزارش می متالز، حسین شهریاری درباره سرمایه‌گذاری‌های آینده گروه گسترش نفت و گاز پارسیان گفت: پارسال آمادگی خود را برای ورود به طرح‌های GTP به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کردیم و تصمیم داریم برای سرمایه‌گذاری‌های آینده به سمت بخش الفین‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به صورت منطقی سرمایه‌گذار تنها باید حدود ۲۰ درصد از پروژه را تامین کند و باقی از طریق فاینانس فراهم شود، ادامه داد: ما مشکلی برای انجام این پروژه نداریم و برای حضور در منطقه انرژی‌بر پارسیان برنامه قطعی داریم.

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم امسال اوره و آمونیاک برابر با ظرفیت پیش‌بینی‌شده تولید شود.

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه گفت: فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه را در برنامه داریم که خوشبختانه با صندوق توسعه ملی به توافق رسیدیم و در صورت تامین مالی پروژه، با سرعت بالا پیش خواهد رفت.

وی افزود: پروژه اصلی این مجموعه هم‌اکنون کیان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی الفینی کشور است که در اولویت امسال قرار دارد.

به گفته شهریاری، طرح جمع‌آوری گازهای فلر و ترکیب با co2 و تبدیل به اوره با همکاری مشترک با هلدینگ خلیج فارس به دنبال پیمانکار EPCF است. فاینانس و اجرای پروژه همزمان خواهد بود که با تامین منابع مالی، این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

عناوین برگزیده