تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۴۹۹۳
سرویس خبر : سیم و کابل
مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی:

قطعی برق و عدم تخصیص ارز دو مشکل بزرگ‌ترین تولیدکننده فیبر نوری ایران

قطعی برق و عدم تخصیص ارز دو مشکل بزرگ‌ترین تولیدکننده فیبر نوری ایران
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بودجه فروش سال جاری این شرکت را حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد داریم، اما در نیمه نخست سال جاری به دلیل قطعی‌های برق و عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه فروش عقب ماندیم که تلاش خواهیم کرد این عقب‌ماندگی را در نیمه دوم سال جبران کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد عسکری با اشاره به اینکه بخشی از ماشین‌آلات پروژه FTTH خریداری شده و مابقی ماشین‌آلات نیز به زودی وارد خواهند شد، گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید محصولات جدید در شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بودجه فروش سال جاری شرکت در حالی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که فروش شرکت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به حدود ۴۸۰ و ۹۲۰ میلیارد تومان رسیده بود و در پنج ماهه نخست سال جاری هم فروش شرکت با افزایش نزدیک به ۴۰ درصدی به بیش از ۴۱۲ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بیشترین میزان تولید فیبر نوری و کابل‌های میکرو را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: پروژه FTTH اتفاق بزرگی است که اگر به سرانجام برسد تحول بزرگی در شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی رخ خواهد داد. سال‌های زیادی بود که اجرای این پروژه در شرکت متوقف مانده و به دلیل زیاندهی هیچ پروژه توسعه‌ای اجرا نشده بود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی پیش‌بینی سود سال جاری شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود سال گذشته شرکت حدود ۲۰۶ میلیارد تومان بود.

وی میزان صادرات شرکت را در نیمه نخست سال جاری حدود یک میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عراق بزرگترین بازار صادراتی شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی است و به ونزوئلا و سوریه نیز صادرات داریم. با سوریه یک قرارداد شش میلیون یورویی امضا شده است. از گذشته حدود ۱۳ میلیون یورو از طرف سوری طلب داشتیم که از این رقم چهار میلیون یورو باقی مانده و قرارداد صادراتی جدید نیز با احتساب پرداخت این رقم امضا شده است. ضمن اینکه بودجه سال جاری شرکت در حوزه صادرات حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون دلار تعیین شده است. علاوه بر این برای صادرات به اتیوپی، افغانستان، کشور‌های CIS، روسیه، ترکیه، پاکستان و اربیل عراق نیز برنامه داریم.

عسکری یکی از برنامه‌های شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی را تولید کابل‌های برق علاوه بر کابل‌های مخابرات اعلام کرد و گفت: در همین راستا ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید کابل‌های برق قرار است از چین وارد شوند.

او درباره وضعیت پرداخت مطالبات شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی هم توضیح داد: تا پیش از حضور من در شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی، مطالبات شرکت در بخش مخابرات (چه دولتی و چه غیردولتی) به صورت سه ساله پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر مطالبات شرکت طی ۲ تا ۲.۵ ماه تسویه می‌شود. مطالبات از شرکت توانیر نیز بین ۲.۵ تا ۳ ماه تسویه می‌شود. البته همچنان مطالباتی از گذشته از مخابرات و توانیر باقی مانده، اما در مورد قرارداد‌های جدید تسویه مطالبات به سرعت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با بیان اینکه مشکل عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات باعث شده هزینه‌های تولید در شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی افزایش یابد، عنوان کرد: متاسفانه بانک مرکزی هیچ پاسخی به نامه‌نگاری‌های ما درباره موضوع تخصیص ارز نداده است. از سوی دیگر در سال جاری شرکت توانیر بند تعدیل قیمت را از قرارداد‌های خود با شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی حذف کرده و این باعث شده که خرید مواد اولیه از بورس کالا با مشکلات زیادی مواجه شود.

منبع: ماین نیوز

عناوین برگزیده