تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۳۵۵۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

رسیدن به اهداف چشم انداز فولاد مستلزم رشد ۸ درصدی اقتصاد است

می متالز - بهرام سبحانی رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در پنجمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس گفت: در افق چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در نظر گرفته شده است.
رسیدن به اهداف چشم انداز فولاد مستلزم رشد ۸ درصدی اقتصاد است

به گزارش می متالز، وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: مبانی و میش فرض هایی که برای رسیدن به تولید 55 میلیون تولید فولاد باید به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم که در این صورت مصرف سرانه کشور باید به 350 کیلوگرم برسد. به این شکل 32 میلیون تن مصرف داخلی کشور بوده و 23 میلیون باقی مانده باید 20 میلیون به صورت فولاد و مابقی به شکل محصولات فولادی صادر شود.

وی افزود: زمانی که تولید 55 میلیون تن فولاد مطرح شد نظرات مختلفی روی این مساله مطرح شد و دولتی ها اعتقاد داشتند که این تولید امکان پذیر است و برخی نیز می گفتند نمیتوان به این ظرفیت رسید. اما با توجه به زیرساختها و شرایط می بینیم که رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد سخت باشد.

سبحانی افزود: نخستین  اطلس ملی فولاد که در 4 سال گذشته تهیه شد در آن متوجه پراکندگی زنجیره فولاد شدیم.

وی گفت: برای تولید 55 میلیون تن فولاد ، نیاز به 85 میلیون تن گندله، 60 میلیون تن آهن اسفنجی و 200 میلیون تن استخراج سنگ آهن است.

سبحانی ادامه داد: ما در ابتدا باید بازارهای مصرف را شناسایی می کردیم تا نیازهای تولید مشخص می شد.

وی گفت: بازار منطقه، اروپا و جنوب شرق آسیا می تواند در اختیار بازار فولاد ایران قرار گیرد. همچنین سوریه و عراق با توجه به اینکه نیازمند بازسازی هستند بازار مهمی برای فولاد ایران محسوب می شوند.

به گفته وی ارتقای فرهنگ صادراتی پویا و چابک در بنگاه ها، بازنگری قوانین ارزی و رفع موانع، برقراری مشوق های صادراتی، ایجاد دفاتر نمایندگی در بازار هدف و سرمایه و شرکت در بازار هدف با استراتژی بلند مدت از جمله عوامل توفیق صادرات در صنعت فولاد است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده