تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۵۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای نخستین‌بار در بازار سرمایه رقم خورد:

انتشار قرارداد آتی برای یک صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در فرابورس

انتشار قرارداد آتی برای یک صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در فرابورس
‌می‌متالز - برای نخستین‌بار در فرابورس ایران قرارداد آتی روی واحد‌های سرمایه‌گذاری یک صندوق سرمایه‌گذاری از نوع بخشی راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، دوره معاملاتی قرارداد آتی روی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع سورنا از امروز آغاز شد. نماد معاملاتی دارایی پایه این صندوق «رویین» و نماد معاملاتی قرارداد آتی این صندوق «جرویین۰۳۱۲» است.

ساسان الله‌قلی، مدیرعامل سبدگردان سورنا در آیین اهدای لوح آغاز دوره معاملاتی قرارداد آتی روی واحد‌های صندوق بخشی صنایع سورنا در فرابورس ایران با تأکید بر اینکه انتشار قرارداد آتی روی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی برای اولین‌بار است که در بازار سرمایه محقق شده، گفت: صندوق‌های بخشی به دلیل پیش‌بینی‌پذیر بودن، ابزار مناسبی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم هستند.

او با اشاره به اینکه افزوده شدن ابزار‌های مشتقه همانند فیوچرز و آپشن روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی امکان کسب بازدهی مضاعف، پوشش ریسک و مدیریت ریسک را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد، ادامه داد: همچنین خاصیت اهرمی بودن این ابزار‌ها باعث می‌شود فعالان این بازار با سرمایه کم‌تر بازدهی بیشتری کسب کنند.

الله‌قلی، راه‌اندازی این ابزار را رویکرد نوآورانه برای سرمایه‌گذاران دانست و تصریح کرد: از امروز در فرابورس قرارداد‌های آتی صندوق بخشی فلزات رویین راه‌اندازی شد.

او، با تأکید بر اینکه این قرارداد‌ها امکان ویژه‌ای است که برای اولین‌بار در بازار سرمایه روی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی ایجاد شده، گفت: سرمایه‌گذاران با افزایش دانش در این حوزه، از این ابزار برای مدیرت دارایی خود بهترین استفاده را کنند.

گفتنی است؛ از امروز معاملات این قرارداد با سررسید اسفندماه ۱۴۰۳ در فرابورس آغاز شده و دامنه نوسان آن نیز ۱۰ درصد است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین