تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۳۵۸۸۸
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران:

خوراک پالایشگاه‌ها در بحران سیل اخیر به‌موقع تامین شد

می متالز - مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از تامین به ‌موقع خوراک پالایشگاه‌ها و انتقال منظم فرآورده‌های نفتی در بحران سیل اخیر خبر داد.
خوراک پالایشگاه‌ها در بحران سیل اخیر به‌موقع تامین شد

به گزارش می متالز، عباسعلی جعفری‌نسب امروز (شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بازدید از غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گفت: بارش‌های شدید اوایل امسال در استان‌های مرکزی، شمالی، لرستان و خوزستان سبب وارد شدن خساراتی به این مناطق شد.

وی افزود: در ادامه این سیلاب‌ها با وقوع رانش زمین و ریزش کوه، جاده‌ها و پل‌ها تخریب شدند که بخشی از این خسارات متوجه مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شد؛ خطوط لوله‌ای که انتقال نفت خام و فرآورده‌ها را عمدتا از خوزستان به سمت مرکز و شمال کشور به عهده دارند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: بارندگی‌ و طغیان رودخانه‌ها به خطوط لوله هر یک از مناطق خوزستان، لرستان، مرکزی و شمال آسیب‌هایی وارد کرد که بعضی از این مجموعه را در معرض تهدید قرار داد و منجر به شکستگی و قطعی انتقال نفت برخی دیگر از خطوط شد.

به گفته جعفری‌نسب، بخش‌هایی مانند خط لوله انتقال فرآورده در محدوده شهر ساری که در جریان طغیان رود سبب شکستگی اطراف لوله و به اصطلاح لرزش و در معرض خطر قرار گرفتن لوله‌ها شده بود، خوشبختانه با اقدام‌های به‌موقع همکاران، لرزش‌ها مهار و لوله‌ها در حد بسیار زیادی ایمن شد.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه مرکزی بارش‌ها سبب رانش زمین شد که سریعا توانستیم با جایگزینی نفت خام از مسیرهای دیگر، خوراک پالایشگاه‌های امام خمینی (ره) شازند و تهران را تامین کنیم، بنابراین پالایشگاه با وقفه‌ای از لحاظ تامین خوراک روبه‌رو نشد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به میزان خسارتی که به مجموعه خطوط لوله نفت وارد شده است، اظهار کرد: برای بازسازی و ایمن‌سازی خطوط اعتباری پیش‌بینی شده است؛ البته اقدام‌های فوری و ضربتی را پیش از این انجام داده‌ایم.

جعفری‌نسب با تاکید بر اینکه تعمیرات خط لوله انجام شده و انتقال نفت به‌صورت عادی برقرار است، توضیح داد: اجازه ندادیم در این بحران چه در پالایشگاه‌ها که خوراک‌شان را تامین می‌کنیم و  چه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که  انتقال فرآورده‌اش را به عهده داریم، کمبودی احساس شود.

وی در پایان گفت: اوج مصرف فرآورده در ایام تعطیل نوروز بود که خوشبختانه با تمهیدات انجام شده و با تلاش شبانه‌روزی همکاران، این انتقال با موفقیت انجام شد و مردم متوجه کمبودی نشدند.

عناوین برگزیده