تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۶۳۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فرار روبه‌ جلو، استراتژی جدید فولادی‌ها

می متالز - شنیده می‌شود که استراتژی پیش‌روی فولادی‌ها در شرایط کنونی، فرار رو به جلو به منظور ثبت و ترسیم سطوح جدید قیمت‌ها در این بازار است.
فرار روبه‌ جلو، استراتژی جدید فولادی‌ها

به گزارش می متالز، همچنین تعجیل و شتاب افزایش قیمت‌ها در حوزه مقاطع طویل فولادی در این شرایط حساس، بدون توجه به پاسخ یا بازخورد تقاضای واقعی بازار، تلاش برای بالاکشاندن نرخ‌های کف یا ارتقای قیمت‌های داخلی با کمک گرفتن از وضعیت التهابی موجود در بازارهای داخلی است.
استراتژی به این شکل تعریف شده که برای نمونه اگر قیمت‌های داخلی بتواند در این آشفته‌بازار رکورد ۳۰درصد افزایش قیمت‌ها را در این مقطع زمانی حساس بازار داخلی به ثبت برساند، حتی اگر تقاضا عقب نشسته و خریداری نباشد، این یک موفقیت برای جبهه فولادساز به‌شمار می‌رود.
چراکه به‌زودی شاهد سرازیر شدن دوباره عرضه‌های فولادی‌ها به بازار داخلی خواهیم بود که در آن صورت بازهم حصول یک تیر و چند نشان برای فولادی‌ها خواهد بود؛ به این شکل که ابتدا نرخ‌های ارتقا یافته بازار باعث بالا کشاندن نرخ رقابتی بورس در معاملات آتی خواهد شد و دوم به فرض اینکه بازار به‌زودی عقب‌نشینی را آغاز کند، نه‌تنها چیزی از دست نداده‌اند بلکه از ۳۰درصد افزایش یافته فرضی، حتی اگر نیمی از آن تعدیل یافته و کاهش پیدا کند، بازهم برای سمت عرضه‌کنندگان فولاد یک امتیاز به شمار خواهد رفت.
جالب است که در این فرآیند فرضی، عقب‌نشینی در بازار آینده هم یک رضایت نسبی برای تقاضا به ارمغان خواهد آورد چراکه خرسند از شروع عقب‌نشینی برای نمونه ۵درصدی این سناریو خواهد شد.
این یک واقعیتی است که متاسفانه بازار و متقاضی به این روند آشنا، مدت‌هاست که عادت کرده است.

محمد اصفهانی / کارشناس بازار فولاد

عناوین برگزیده