به گزارش میمتالز، بحران دریای سرخ و سایر نگرانیهای ژئوپلیتیک، همراه با افزایش هزینههای حمل و نقل، تأثیر قابل توجهی بر جریانهای تجاری داشتند. این امر منجر به کاهش واردات از تامینکنندگان سنتی مانند آمریکا و بریتانیا شد. صادرات قراضه آهن آمریکا به هند ۲۹ درصد و صادرات بریتانیا ۴۵ درصد کاهش یافت. دلیل این کاهش برای ایالات متحده، چالشهای لجستیکی و افزایش قیمتها بود که قراضه آمریکایی را کمتر رقابتی کرد. برای بریتانیا، افزایش تقاضای داخلی و محدود شدن دسترسی به قراضه، همراه با تأخیرهای ناشی از بحران دریای سرخ، صادرات به هند را کاهش داد.
هند همچنین در حال سرمایهگذاری در زیرساختهای بازیافت داخلی خود است. هدف این سیاست، افزایش تدریجی میزان فولاد بازیافتی از وسایل نقلیه تا سال ۲۰۳۵ است. علاوه بر این، مشوقهایی برای از رده خارج کردن وسایل نقلیه قدیمی و آلاینده در نظر گرفته شده است. این اقدامات همگی با هدف تقویت بازیافت داخلی و کاهش وابستگی به واردات قراضه انجام میشود.
منبع: ایفنا