تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۳۶۷۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معاون مالی مس: تداوم فروش قدرتمند در تحریم‌ها

می متالز - محسن بازارنویی، معاون مالی شرکت ملی صنایع مس ایران ضمن اعلام توضیحاتی در خصوص آثار تحریم جدید ایران بر فروش این مجموعه، روند پوشش گزارش 12 ماهه 97 و مفروضات بودجه 98 را اعلام کرد.
معاون مالی مس: تداوم فروش قدرتمند در تحریم‌ها

به گزارش می متالز به نقل از همفکران، وی با اشاره به اینکه با تحریم‌های جدید که روز چهارشنبه گذشته آمریکا اعلام کرد، هر فردی که در حوزه فلزات مس، فولاد، آلومینیوم و سایر فلزات معاملاتی انجام دهد، حمل‌ونقل بار داشته باشد و آگاهانه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم عملیاتی در این حوزه انجام دهد، تحریم می‌شود و ویزای آمریکا را برای ورود به این کشور دریافت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای اجرای این تحریم فعلاً مهلتی 90 روزه اعلام کرده، افزود: البته در حال حاضر هم بسیاری از این موارد در کشور تحریم است، به‌عنوان مثال محصول اصلی و مورد استفاده فولاد مبارکه تحریم است اما این شرکت به‌خوبی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

بازارنویی با تأکید بر اینکه به‌طورقطع شرکت ملی مس هم راه خود را برای فروش پیدا می‌کند، گفت: مسیر بازار را عرضه، تقاضا و قیمت مشخص می‌کند.

به گفته وی اگر قیمت فروش اندکی متعادل شود، افراد زیادی حاضر هستند که با ما معامله کنند، هرچند آمریکا اعلام کرده کسانی که با ایران معامله انجام دهند، اجازه ورود به آمریکا را ندارند، اما افراد بسیاری هستند که حاضرند چنین معاملاتی را انجام دهند و ویزای آمریکا را هم دریافت نکنند.

وی تأکید کرد مس مسیر خودش را برای فروش پیدا می‌کند و افزود: ممکن است قدرت چانه‌زنی در قیمت فروش کاهش پیدا کند یا مجبور شویم در تناژهای کمتری فروش انجام دهیم تا در نقل‌وانتقال پول دچار مشکل نشویم، اما به‌طورقطع فروش‌های صادراتی ما ادامه دارد.

بازارنویی در ادامه در خصوص بودجه سال 97 گفت: بودجه 12 ماهه 97 بالاتر از پیش‌بینی‌ها بسته شد، بودجه فروش برای سال گذشته 9500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تقریباً حدود 10 هزار و 200 میلیارد تومان فروش نهایی برای سال 97 به ثبت رسید.

وی ادامه داد: شاخص‌های که پیش‌بینی کرده بودیم افزایش داشت و سود پیش‌بینی‌شده را هم پوشش دادیم، البته اخیراً دولت بخش‌نامه‌ای اعلام کرده که حقوق و عوارض دولتی را از 5 درصد به 12 درصد افزایش داده که این بخش‌نامه را بنده هنوز ندیدم، اما احتمال دارد رقم این بخش‌نامه طوری باشد که روی سود تأثیر بگذارد و عدد سود را کمی ضعیف کند، در غیر این صورت سود 97 افزایشی است.

معاون مالی ملی مس افزود: در خصوص مفروضات بودجه 98 نیز طی دوماهه اخیر بالای بودجه امسال فروش‌ها را انجام دادیم. در بودجه 98 نرخ فروش مس بر اساس 6 هزار دلار و نرخ تسعیر ارز را 8800 تومان اعلام کردیم. در حال حاضر نرخ فروش مس بالای 6 هزار دلار است و دلار در سامانه نیما هم حدود 10 هزار تا 10500 تومان به فروش می‌رسد.

وی در خصوص گزارش فروردین و پیش‌بینی گزارش اردیبهشت‌ماه گفت: در گزارش فروردین فاکتور فروشی را که متعلق به 31 فروردین بود، 7 اردیبهشت زده شد که 700 میلیارد تومان فروش در آن قیدشده بود که اگر در گزارش فروردین می‌آمد، فروش ماه گذشته به یک هزار و 50 میلیارد تومان می‌رسید. قطعاً تأثیر قیمتی این فاکتور در اردیبهشت دیده می‌شود. فعلاً صادرات باقدرت انجام می‌شود و مشکل خاصی نداریم.

منبع: همفکران
عناوین برگزیده