تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۳۶۹۴۴
مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت:

افزایش 56 درصدی صدور پروانه بهره برداری تولید نرم افزار در سال 1397

می متالز - با پیگیری های همکاران دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در سال 1397، 78 شرکت نرم افزاری موفق به اخذ پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) شدند که این تعداد در مقایسه با سال 1396 رشد 56 درصدی داشته است.
افزایش 56 درصدی صدور پروانه بهره برداری تولید نرم افزار در سال 1397

به گزارش می متالز، فرزاد اسماعیل زاده گفت؛ در سال 1397 از میان 240 شرکت متقاضی تعداد 78 شرکت نرم افزاری با اشتغالزایی 7085 نفر و تولید 757 محصول و ماژول نرم افزاری کاربردی و با جمع سرمایه ای بالغ بر ده هزار و 631 میلیارد ریال در کشور، موفق به اخذ پروانه بهره برداری تولید نرم افزار شدند.

همچنین به منظور کیفی سازی گزارشات عملکرد دریافتی از دارندگان پروانه و تسهیل در روال کاری آنها، مقرر شد بجای ارائه گزارشات عملکرد 6 ماهه، شرکتها صرفا در پایان سال اول از تاریخ دریافت پروانه ملز م به ارائه گزارش عملکرد خود باشند و در پایان سال دوم نیز با عنایت به اعتبار دوساله پروانه، ارائه گزارش عملکرد همزمان با ثبت درخواست تمدید پروانه در سامانه الکترونیک صدور پروانه انجام شود.
اسماعیل زاده افزود؛ طبق گزارش های واصله از شرکتهای دارنده پروانه، معافیت مالیاتی ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم جهت بهره مندی از معافیت 5 ساله مالیات بر درآمد حاصل از فروش تولیدات نرم افزاری؛ به طور مطلوبی عملیاتی شده است. که پیش بینی می شود در سال جدید با همکاری سازمان امور مالیاتی، تعداد شرکتهای دریافت کننده معافیت مذکور افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد علاوه بر تسهیلاتی که به تمام دارندگان پروانه های صنعتی تعلق می گیرد، حمایت های دیگری نیز جهت بهبود فضای کسب و کار برای دارندگان پروانه بهره برداری تولید نرم افزار قابل استفاده است که از جمله آنها می توان به بهره مندی از تعرفه برق صنعتی، امکان استقرار و فعالیت شرکتهای نرم افزاری در پهنه های S و M شهر تهران ، امکان استفاده از تسهیلات سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگی پیش از موعد، بهره مندی واحد های دارنده پروانه از مزایای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی داخل کشور، امکان استفاده از تسهیلات بخشنامه‌های 3/14 و 9/14 سازمان تأمین اجتماعی درخصوص دریافت مفاصاحساب پیمان‌های حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد.
شایان ذکر است؛ تا پایان سال 1397، 128 شرکت دارای پروانه بهره برداری تولید نرم افزار معتبر با اشتغالزایی بالغ بر 11958 نفر در کشور در حال فعالیت می باشند.

عناوین برگزیده