به گزارش می متالز، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی و با هدف فرهنگ سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرفکنندگان و خریداران، در نخستین گام اجرایی به تدوین شاخص ها و امتیازدهی نحوه پاسخگویی به شکایات دریافتی توسط کسب وکارها پرداخت.
در این گام نحوه تعامل بیش از 50 هزار کسب و کار با مشتریان در قبال شکایت های دریافتی، نظارت و امتیازدهی شد و کسب و کارها از امتیازهای دریافتی خود مطلع شدند.
اکنون در گام دوم اجرای این طرح، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به توسعه شاخص های رتبه بندی و امتیازدهی در سایر حوزه های مرتبط با عملکرد کسب و کار از جمله سوابق و وضعیت کنونی پرداخته است.
این مرکز در اطلاعیه ای، با تشکر از همکاری و همراهی تمامی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در اجرای این طرح، پیشنویس شاخص های نهایی رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی را اعلام کرد.
در این اطلاعیه از تمامی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی خواسته شده تا ضمن بررسی شاخصهای یاد شده، با ارسال پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده به آدرس پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir این مرکز را در اجرای گام دوم طرح رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی یاری کنند.