تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۶۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی سال گذشته محقق شد؛

ثبت صادرات 550 میلیون دلاری در زنجان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته به میزان 550 میلیون دلار کالای تولید واحدهای صنعتی و معدنی استان صادر شد.
ثبت صادرات 550 میلیون دلاری در زنجان

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری اظهار کرد: صنعت استان زنجان سال گذشته، سال خوبی را سپری کرده و در حال حاضر تعداد 1238 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی 42 هزار و 265 نفر در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در پایان سال 97 میزان سرمایه‌گذاری صنعتی استان به 75 هزار میلیارد ریال رسید، ادامه داد: در سال گذشته برای 11 هزار و 895 نفر در حوزه اصناف، صنعت، معادن و فرش دستباف اشتغال ایجاد شد و در خصوص حفظ وضعیت موجود طرح‌های صنعتی نیز در طرح رونق تولید از 5121 نفر اشتغال واحدهای صنعتی صیانت شده است.

وی افزود: 13 واحد تولیدی در سال گذشته احیا شد و به مانند سال 96 در سال 97 نیز هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد. همچنین در حال حاضر 320 معدن فعال با حجم سرمایه‌گذاری 1980 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 2671 نفر در استان زنجان فعال است.

فغفوری تصریح کرد: سال گذشته به میزان 550 میلیون دلار کالای تولید واحدهای صنعتی و معدنی استان صادر شد که 50 میلیون دلار بیشتر از هدف‌گذاری بود و 271 میلیون دلار مشتمل بر مواد اولیه مورد نیاز صنایع و معادن استان در سال گذشته از کشورهای دیگر به استان وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نجان، یادآور شد: از سال 93 به بعد حضور سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص سرمایه‌گذاران ترکیه، چین، ژاپن و آلمان بیشتر شد، به طوری که از 7200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی که در استان وجود دارد، حدود 3000 میلیارد تومان آن مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی است و این در حالی است که در اسفند 92 سرمایه‌گذاری صنعتی استان حدود 2500 میلیارد تومان بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای هفت راهبرد اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رونق تولید، در استان زنجان برنامه عملیاتی و پروژه اجرایی تعیین و اجرا خواهد شد و برای توسعه همکاری در حوزه صنعت و معدن با کشورهای همسایه و نزدیک، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری هدف‌دار خواهد بود.

عناوین برگزیده