تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۳۷۴۰۴۴
سرویس خبر : اجتماعی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در دیدار با مسوولین رسانه‌های تخصصی حوزه صنایع معدنی کشور:

تحول گفتمان رسانه‌ای در صنعت؛ از اطلاع‌رسانی تا مشارکت در حل چالش‌ها

تحول گفتمان رسانه‌ای در صنعت؛ از اطلاع‌رسانی تا مشارکت در حل چالش‌ها
‌می‌متالز - مدیر روابط‌عمومی فولاد مبارکه روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه، در جلسه‌ای با مسوولین و نمایندگان رسانه‌های تخصصی حوزه صنایع معدنی کشور، ضمن گفت‌و‌گو و دریافت نقطه‌نظرات آنها، بر نقش ویژه و انکارناپذیر رسانه‌های تخصصی حوزه صنایع معدنی در صیانت و مراقبت از دستاورد‌های صنعتی و توسعه‌ای کشور، به‌ویژه صنعت پیشران فولاد، تأکید کرد و تحول کفتمان رسانه‌ای در صنعت را با کمک رسانه‌های تخصصی و نقش فعال آن‌ها در اطلاع‌رسانی و مشارکت در حل چالش‌ها قابل دسترس دانست.

به گزارش می‌متالز، هادی نباتی‌نژاد پس از شنیدن سخنان حاضرین، برگزاری این جلسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بی‌شک برگزاری چنین جلسات و تعاملاتی می‌تواند به همگرایی و هم‌افزایی هرچه بیشتر در مسیر اطلاع‌رسانی تخصصی، تولید محتوای اثربخش و امیدآفرینی مؤثر باشد. فولاد مبارکه با قوت و انسجام بیشتر از همیشه آماده است تا با رسانه‌های کشور تعامل و ارتباط داشته باشد و از این طریق به اطلاع‌رسانی مناسب از دستاورد‌ها و معرفی چالش‌های پیش‌روی صنعت و رفع آنها اقدام نماید.

مدیر روابط‌ عمومی فولاد مبارکه با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر توجه به مساله تولید و شعار سال ۱۴۰۴، از سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی گروه فولاد مبارکه در ۱۵ استان کشور به‌عنوان نماد حرکت صحیح این شرکت در راستای اولویت‌های کشور و نقش‌آفرینی این گروه بزرگ صنعتی در توسعه و آبادانی ایران یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کار حرفه‌ای و تخصصی رسانه در مواجهه با صنعت، خاطرنشان کرد: به‌طور قطع باید بین صنعت و رسانه و بالعکس، درک و اشتراک معنای واقعی وجود داشته باشد. همان‌گونه که صنعت واقف است که رسانه می‌تواند چه تأثیری در تنویر افکار عمومی داشته باشد، رسانه‌ها نیز باید به اهمیت حفظ و تقویت جریان تولید، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو واقف بوده و نقش ویژه خود را در این مسیر ایفا نمایند.

در تفکر مدیریت نوین این شرکت، گروه فولاد مبارکه خانواده‌ای است به گستره جغرافیای کشور که دغدغه توسعه همه‌جانبه و متوازن را دارد

مدیر روابط‌ عمومی فولاد مبارکه ضمن قدردانی از زحمات تمامی مدیران روابط عمومی ادوار مختلف این شرکت، گفت: جای بسی خوشحالی است که مدیرعامل گروه فولاد مبارکه از بدنه صنعت کشور و با پیشینه تخصصی و اشراف به مسائل صنعتی انتخاب شده و در این شرکت مشغول فعالیت است. به همین نسبت، تولید محتوای تخصصی برای ما اولویت دارد.

وی افزود: در حال حاضر، مدیریت فولاد مبارکه با نگاه ملی به تمامی پروژه‌ها و زیرساخت‌هایی که توسعه کل کشور را دربرمی‌گیرد، می‌نگرد. در تفکر مدیریت نوین این شرکت، گروه فولاد مبارکه خانواده‌ای است به گستره جغرافیای کشور که دغدغه توسعه همه‌جانبه و متوازن را دارد. ددر چنین رویکردی، شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه در اقصی‌نقاط کشور نیز به‌صورت متوازن و هم‌زمان با شرکت مادر رشد خواهند کرد.

تعریف ارتباط ساختاری با رسانه‌ها بر اساس موضوعات تخصصی

وی با اشاره به اهمیت تعریف ارتباط شرکت‌های زیرمجموعه با شرکت مادر، اظهار داشت: با این رویکرد، نوع و چگونگی ارتباط شرکت‌های گروه و حتی ارتباط با رسانه‌ها در ساختار نوین، بر مبنای موضوعات و مناسبت‌های کاری و عمدتاً تخصصی تعریف می‌شود. انتظار داریم با این نگاه، شاهد تقویت تعامل گروه فولاد مبارکه با رسانه‌ها باشیم.

نیاز به ابزار‌های متنوع برای اطلاع‌رسانی در اخبار صنعت بزرگی مانند فولاد

نباتی‌نژاد با تأکید بر تنوع رسانه‌ها و سلایق مختلف در تولید محتوا، گفت: امروزه نه‌تنها در کشورمان، بلکه در تمام دنیا با تنوع عظیمی از سلیقه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و دریافت اخبار مواجه هستیم. بنابراین، اطلاع‌رسانی اخبار صنعت بزرگی مانند فولاد مبارکه نیازمند ابزار‌ها و مسیر‌های مختلفی است. رویکرد ما توسعه هدفمند ارتباط با هر یک از رسانه‌هاست تا از این طریق، اطلاع‌رسانی و ارتباط مناسب با ذی‌نفعان متعدد میسر شود.

رسانه‌ها می‌توانند با ارائه ظرفیت‌های خود فولاد مبارکه را در شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی یاری نمایند

وی ادامه داد: صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه، همان‌گونه که از لحاظ تنوع خطوط تولید گسترده هستند، از نظر جامعه ذی‌نفعان نیز بسیار بزرگ‌اند. چنین صنعتی نیاز دارد برای تمامی طیف‌ها، از کودکان تا عموم مردم و متخصصان، در موضوعات مختلف محتوا تولید کند.

نگاه کارشناسی به استفاده از ظرفیت‌های مختلف هر رسانه بر این شرکت حاکم است

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در این میان، هر یک از رسانه‌های محلی، استانی و ملی جایگاه خاص خود را برای فولاد مبارکه دارند. نگاه کارشناسی به استفاده از ظرفیت‌های هر رسانه در این شرکت حاکم است.

تعریف سامانه‌های استاندارد برای تعامل صنعت و رسانه

وی افزود: در حال حاضر، در فولاد مبارکه سامانه‌ها و استاندارد‌هایی برای تعامل هرچه بیشتر بین صنعت و رسانه تعریف شده است. این شرکت جایگاه ارزشمندی برای رسانه در خانواده خود قائل است و تلاش می‌کند این ارتباط را گسترش دهد.

درخواست از رسانه‌های تخصصی برای کمک به حل چالش‌های صنعت

نباتی‌نژاد در پایان گفت: درخواست ما این است که رسانه‌های تخصصی گره‌ای از مشکلات صنعت بگشایند و با تولید محتوا و روش‌های رسانه‌ای، به حل چالش‌های صنعت کشور، به‌ویژه صنعت فولاد، کمک کنند. معتقدیم رسانه باید کنار صنعت باشد، با تولید محتوا و حتی نقد سازنده، با فولاد مبارکه گفت‌و‌گو کند و مسیردهی نماید.

 
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده