تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۳۷۵۲۳
سرویس خبر : زمین شناسی

امسال ۳۰۰ هزار کیلومتر برای اکتشاف مورد بررسی قرار می گیرد

می متالز - ارزش گواهی کشف های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی حدود ۶۳ هزار میلیارد ریال است و امسال ۳۰۰ هزار کیلومتر خطی برای اکتشاف مورد بررسی قرار می گیرد.
امسال ۳۰۰ هزار کیلومتر برای اکتشاف مورد بررسی قرار می گیرد

به گزارش می متالز، علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حاشیه افتتاح سی و هشتمین گردهمایی ملی علوم زمین گفت: امسال را با مخاطره های بزرگی آغاز کردیم. از ۴۳ مخاطره ثبت شده در جهان، ۳۵ مخاطره در ایران اتفاق می افتد و با وجود جمعیت کم، در برخورد با سیل با چین برابری می کنیم.

سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی افزود: سیل یکی از پر هزینه ترین مخاطرات طبیعی است و پس از این اتفاقات چند وقت اخیر باید منتظر زمین لغزش هایی در کشور باشیم.

شهیدی ادامه داد: ارزش گواهی کشف های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی حدود ۶۳ هزار میلیارد ریال است و امسال ۳۰۰ هزار کیلومتر خطی برای اکتشاف مورد بررسی قرار می گیرد.

محمودرضا مجیدی فرد دبیر علمی سی هشتمین گردهمایی ملی علوم زمین در حاشیه این همایش با بیان اینکه در گردهمایی امسال مقالات در چهار رویکرد تقسیم شده است، گفت: هر کدام از این رویکرد ها شامل زیر شاخه هایی می شود، در این ۴ رویکرد، ۲۷۰ مقاله ارسال شده که با توجه به کیفیت مقالات، ۳۹ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد.

مجیدی فرد تصریح کرد: با دبیران هر کدام از این رویکرد ها چند سخنران ویژه درنظر گرفته شد و با توجه به نیاز جامعه به علوم زمین شعار «دانش علوم زمین، نیاز روز جامعه» انتخاب شد، زیرا زمین با مخاطرات فراوانی درگیر است.

وی افزود: در کنار این گردهمایی، سه نشست تخصصی برگزار می شود و با توجه به سیلاب های اخیر، نشستی در همین موضوع برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۰ اردیبهشت، روز خلیج فارس، گفت: نشست دیگری که در این گردهمایی وجود دارد، نشست خلیج فارس خواهد بود.

عناوین برگزیده