تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۳۷۵۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت لرستان:

سیل بیش از 7 هزار میلیارد ریال به صنعت و معدن لرستان خسارت زد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال به اصناف/ صنایع/ معادن و شهرک های صنعتی استان خسارت وارد کرده است.
سیل بیش از 7 هزار میلیارد ریال به صنعت و معدن لرستان خسارت زد

به گزارش می متالز، محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه درنشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل در محل استانداری لرستان افزود: سه هزار و 950 واحد صنفی با برآورد خسارت 6 هزار و 400 میلیارد ریال بر اثر سیل آسیب دیده اند.
وی اظهار داشت: 114 واحد صنعتی با برآورد 300 میلیارد ریال خسارت دیده و زیرساخت های 17 واحد در شهرک ها و نواحی استان نیز خسارت بیش از 300 میلیارد ریالی سیل را متحمل شده اند.
وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی لرستان و کشور علیرغم آسیب سیل 45 میلیارد ریال به مردم سیلزده کمک کرده اند، ادامه داد: باید برای حفظ اشتغال استان جبران این خسارت ها در دستور کار قرار گیرد.
صفی خانی با اشاره به افزایش 400 درصدی صادرات استان از ابتدای دولت تدبیر و امید اضافه کرد: طرح در حال احداث کارخانه لاستیک سازی خرم آباد با ظرفیت تولید 50 هزار حلقه لاستیک سبک و سنگین نیازمند همکاری بانک صنعت و معدن است.
وی ادامه داد: طرح فولاد ذوب آهن ازنا با ظرفیت 1.9 میلیون تن در سال 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن باید یکهزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات مصوب ستاد تسهیل توسط بانک صنعت و معدن پرداخت شود.
وی گفت: فاز چهار سیمان دورود نیز پس از سال ها همچنان اجرایی نشده که با توجه به 30 دهه فعالیت و استهلاک ماشین آلات فعلی کارخانه سیمان باید با رفع مشکلات بانکی در راستای اجرای این طرح اقدام شود.
1321 پروانه بهره برداری با 22 هزار و 49 فرصت شغلی و یکهزار و 16 جواز تاسیس با 37 هزار و 314 فرصت شغلی در لرستان صادر شده و 1500 واحد صنعتی در استان وجود دارد.

عناوین برگزیده