تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۳۷۵۴۸

دروس معدنی دانشگاهی کاربردی می‌شوند

می متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از اصلاح سرفصل‌های دروس دانشگاهی با هدف کاربردی شدن این دروس خبر داد.
دروس معدنی دانشگاهی کاربردی می‌شوند

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در گردهمایی هم‌اندیشی و هم‌افزایی پژوهش و توسعه فناوری با بیان اینکه بیش از یک‌هزار ساعت نفر روی نقشه راه معدن در سال گذشته وقت گذاشته شد، اظهار داشت: نقشه راه معدن ۲۵ شهریور سال گذشته توسط وزیر صنعت ابلاغ شد ولی با سرعتی که تصور می‌کردیم پیش نرفت.

وی با اشاره به پیش‌بینی دریافت حقوق دولتی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی از معادن طی سال جاری، گفت: طبق قانون، بهره‌بردار معدن می‌تواند ۱۰ درصد حقوق دولتی را صرف امور پژوهشی کند و علاوه بر این، در مواردی که کار پژوهشی انجام شود، می‌تواند از پرداخت ۲۰ درصد حقوق دولتی معاف شود.

اسماعیلی با اشاره به جلسه با وزیر علوم برای اصلاح سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها گفت: سرفصل‌هایی که در دانشگاه ها تدریس می‌شود باید تغییر کند. ما آماده‌ایم دروس دانشگاه‌ها را در بخش‌های زمین‌شناسی، معدن، نقشه‌برداری و متالورژی تبدیل به دروس کاربردی کنیم.

به گفته وی، کارگروه مشترکی برای این کار تشکیل شده تا آموزش‌های عملی تکمیلی را در دانشگاه ارائه دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه ۹۹ درصد آموزش‌های دانشگاه‌ها تئوری است، افزود: حاضریم این الزام را بگذاریم که هر فردی قصد جذب در بخش معدن را داشت، پروانه‌ای را از سازمان نظام مهندسی معدن دریافت کند و در قبال دریافت این پروانه نیز آموزش‌های عملی ببیند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با اشاره به برخی مخالفت‌ها با انجام فعالیت‌های معدنی از سوی سازمان محیط زیست، گفت: در دنیا فناوری‌های جدیدی برای برداشت از معادن به کار برده می‌شود به طوری که نیازی به تخریب جنگل و یا احداث جاده نیست و می توان از طریق تله‌کابین و یا تجهیزات دیگر نسبت به استخراج معادن اقدام کرد.

عناوین برگزیده