تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۳۷۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم حمایت دولت از کارگران در جنگ اقتصادی

می متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان گفت: در جنگ اقتصادی دولت باید با ایجاد بسته‌های حمایتی از یک سو و ایجاد مشوق‌هایی برای کارفرمایان در جهت حمایت از کارگران از سوی دیگر، نسبت به بهبود کیفیت زندگی کارگران اقدام کند.
لزوم حمایت دولت از کارگران در جنگ اقتصادی

به گزارش می متالز، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی اظهار کرد: کارگران، بخش مهمی از خانواده کارفرمایان هستند و از دیرباز روابط بسیار نزدیک و پر مهری با کارفرمایان داشته و تامین آسایش و معاش کارگران همواره از مهمترین دغدغه های کارفرمایان محسوب می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استان اصفهان بیان داشت: در سال‌های اخیر مشکلات فراوان کارفرمایان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، تغییرات ناگهانی قوانین و مقررات حوزه کسب و کار و دخالت‌های دولت در روابط بین کارگر و کارفرما، شاهد سردی این روابط بوده‌ایم که در مواردی منجر به ایجاد تناقش میان کارگر و کارفرما شده است.

وی با اشاره به آمار بالای حوادث کار در استان اصفهان افزود: عامل اصلی بروز چنین حوادثی مسائل روحی و عاطفی هستند که ریشه در وضعیت معیشتی کارگران دارد.

سهل‌آبادی گفت: همه می‌دانیم که کارفرمایان موظف به بهبود وضعیت معیشتی کارگران هستند ولی از آنجا که در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و مدیران واحدهای تولیدی برای ادامه کار با مشکلات فروان داخلی و بین‌المللی روبرو هستند، دولت بایستی با ایجاد بسته‌های حمایتی مانند امکان آموزش نکات ایمنی و ارتقا مهارت‌های کارگران، امکان تحصیل رایگان برای فرزندان کارگران، ارائه خدمات ویژه بهداشتی، ایجاد محل‌هایی برای تفریح و سرگرمی خانواده کارگران و... از یک سو و ایجاد مشوق‌هایی برای کارفرمایان در جهت حمایت از کارگران از سوی دیگر، نسبت به بهبود کیفیت زندگی کارگران اقدام کند.

عناوین برگزیده