تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۳۷۹۰۶
سرویس خبر : انرژی
وزیر انرژی امارات:

کار اوپک برای توازن بازار نفت هنوز تمام نشده است

می متالز - وزیر انرژی امارات ضمن ابراز رضایت از پایبندی امارات به توافق جهانی کاهش عرضه نفت گفت: کار اوپک و متحدانش برای بازگرداندن توازن به بازار نفت هنوز تکمیل نشده است.
کار اوپک برای توازن بازار نفت هنوز تمام نشده است

به گزارش می متالز، سهیل المزروعی روز شنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) گفت: ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت‌خام به ویژه در ایالات متحده آمریکا در حال افزایش است و کار اعضای اوپک و متحدانش برای بازگرداندن توازن به بازارهای جهانی نفت خام هنوز تکمیل نشده است.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایبندی به توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک عالی بوده است، گفت: پایبندی امارات به توافق کاهش عرضه رضایتبخش بوده است.

چهاردهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک امروز (یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در جده عربستان برگزار می‌شود.

کشورهای عضو این کمیته مشترک موسوم به JMMC تنها درباره مسائل بازارهای جهانی نفت خام و بررسی میزان پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق کاهش عرضه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای مصوب نوامبر ۲۰۱۸ در وین  بحث و گفت‌وگو می کنند.

تصمیم نهایی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در صد و هفتاد و ششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک  با حضور همه  اعضا و ششمین نشست مشترک وزارتی  تولیدکنندگان عضو و غیرعضو  اوپک در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (سه‌شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم تیرماه ۹۸) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک گرفته می‌شود.

عناوین برگزیده