تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۰۰۲
کد خبر: ۳۸۳۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

منحصر به فردترین معدن فلورین خاورمیانه در شهرستان طبس

می متالز - سرپرست معدن شماره فلورین با اشاره به اینکه این معادن فلورین با خلوص 97 درصد در خاورمیانه بی نظیر است بیان کرد: فلورین به عنوان یکی از 5 عنصر راهبردی جهان به شمار می رود و بیشترین کاربرد آن در صنایع فولادسازی اهواز، خمیره روی الکترودها، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع شیشه سازی، صنایع نظامی و هسته ای، فلورایت خمیردندان ها، در صنایع چینی و بهداشتی است.
منحصر به فردترین معدن فلورین خاورمیانه در شهرستان طبس

به گزارش می متالز، تور بازدید خبرنگاران خراسان جنوبی از ظرفیت های معدنی شهرستان طبس، خبرنگاران از  معادن فلورین کمر مهدی در شهرستان طبس بازدید کردند.

مراد زاده سرپرست معدن شماره فلورین با اشاره به اینکه این معادن با خلوص 97 درصد در خاورمیانه بی نظیر است بیان کرد: فلورین به عنوان یکی از 5 عنصر راهبردی جهان به شمار می رود و بیشترین کاربرد آن در صنایع فولادسازی اهواز، خمیره روی الکترودها، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع شیشه سازی، صنایع نظامی و هسته ای، فلورایت خمیردندان ها، در صنایع چینی و بهداشتی است. وی ادامه داد: 130 نفر به صورت مستقیم در این معدن فعالیت دارند. وی افزود: معادن فلورین کمر مهدی در 24 کیلومتر مربع محدوده معدنی فعال است که رشته کوه 8 کیلومتری با 34 رگه فلورین وجود دارد. مراد زاده بیان کرد: 40 هزار تن ماده معدنی استخراج می کنیم و میانگین استخراج واقعی  روزی 100 تن سنگ فلورین با عیار 70 درصد به فروش می رسد.

وی با تاکید براینکه ماهیانه 2 هزار تن فلورین بعد از فراوری به فروش می رسد خاطرنشان کرد: در سال حدود 27 هزار تن ماده فلورین به فروش می رسد و به علت نبود برق سراسری مجبور هستیم تا باطله های ماده معدنی را دپو می کنیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات ما بیشتر به کشور ترکیه و ارمنستان انجام می شود گفت: در صورت روکش آسفالت به طول 40 کیلومتر و اتصال این معادن به برق سراسری و پوشش اینترنت می توان اشتغال موجود را به چندین برابر رساند.

عناوین برگزیده