تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۸۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خرید و فروش سهام فولادی‌ها سود دارد؟

می متالز - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: روند کنونی عرضه فولاد در بورس رضایت بخش است و روز به روز نیز بهتر خواهد شد.
خرید و فروش سهام فولادی‌ها سود دارد؟

به گزارش می متالز، احمد خروش، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ارتباط با شرکت‌های فولادی و خصوصی‌سازی گفت: موضوع واگذای سهم دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی مطرح شده و در حال بررسی است از جمله آن واگذاری سهم دولت در شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه و شرکت ملی مس. دلیل انتخاب این دو شرکت قوی‌تر بودن آنهاست چرا که می‌توانند نتیجه مثبتی برای این تصمیم باشند.

وی افزود: هرچه تصدی گری دولت در اقتصاد کمتر باشد راهگشای بهتری است تا اقتصاد به یک سکوی مطمئن برای خارج شدن اقتصاد از حالت دولتی برسد.

خروش در پاسخ به این پرسش که عرضه فولاد در بورس را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: روند کنونی عرضه فولاد در بورس رضایت بخش است و روز به روز نیز بهتر خواهد شد.

وی با انتقاد از روند صادارات فولاد در کشور گفت: با بخشنامه وزیر این روند تقریبا کنترل شد اما باید روندی ایجاد شود که صادرات نیز توسط خود تولید کننده و در شرایط خاص انجام شود.

این فعال عرصه فولاد افزود: بواسطه تحریم‌ها محصولات معدنی و فولادی ما با نرخی پایین‌تر از ارزش واقعی آن به فروش می‌رود. حرکت به سمت صنعتی شدن است و امیدواریم چالش‌‌های مربوط به تحریم‌‌ها هر چه زود‌تر به پایان رسد و در دنیا محصولات خود را بی واسطه عرضه کنیم.

وی در اتباط با افزایش قیمت‌هایی که در صنایع فولادی وجود دارد، گفت: بیشترین افزایش مربوط به میلگرد است و دلیل آن برابر نبودن عرضه و تقاضا در بازار است. همچنین با توجه به تلاطماتی ارزی که در کشور وجود دارد، قیمت به شکل هیجانی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: مردم باید پول خود را به جای اینکه تبدیل به کالا کنند در بورس سرمایه گذاری کنند، خرید و انباشت کالا کمبود را به دنبال دارد و سرمایه گذاری در بورس، موجب پیشرفت خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه گفت: قرار است تهمیداتی ایجاد شود که فولاد در بورس به اندازه کافی عرضه شود و کمبود‌ها حل شود.

عناوین برگزیده