تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۳۹۰۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

منازعات تجاری چین و آمریکا، قیمت آلومینیوم را بالا برد

می متالز - در پی تشدید منازعات تجاری چین و آمریکا و تعلیق برخی از روابط تجاری و همکاری های گوگل با شرکت هواوی به عنوان بزرگترین شرکت فناوری و خدمات تلفن چین، بهای برخی از فلزات از جمله آلومینیوم در بازارهای جهانی افزایش یافت.
منازعات تجاری چین و آمریکا، قیمت آلومینیوم را بالا برد

به گزارش می متالز، بهای هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن در آخرین معاملاتی که روز سه شنبه انجام شد به یک هزار و 796 دلار رسید. این رقم در 9 مه (19 اردیبهشت) امسال به پایین ترین مبلغ خود یعنی یک هزار و 784 دلار و 50 سنت رسیده بود. 
بنابر اعلام آمارهای منتشرشده توسط موسسه آلومینیوم بین المللی، میزان تولید آلومینیوم در جهان در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت 98) به 5 میلیون و 397 هزار تن تنزل کرد. این رقم در ماه مارس (اسفند-فروردین ) 5 میلیون و 397 هزار تن بود. 
بر اساس گزارش رویترز، آمارهای منتشر شده در جمعه هفته گذشته نشان می دهد میزان موجودی آلومینیوم انبارهای بورس شانگهای 569 هزار و 131 تن رسیده است که این رقم کمترین میزان ثبت شده از اکتبر (مهر-آبان) 2017 میلادی است. 
براساس این گزارش، در معاملات روز سه شنبه برخی از فلزات از جمله سرب و نیکل نیز با افزایش اندک روبرو شدند.
بهای هر تن سرب در بازارهای جهانی با یک دهم درصد افزایش به یک هزار و 806 دلار رسید.
نیکل نیز با 7 دهم درصد افزایش 12 دلار و 60 سنت در هر تن معامله شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد