تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۳۹۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس اعلام کرد:

پیش بینی ثبت رکورد تاریخی جدید شاخص بورس و عدم اثر تحریم ها

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به بازگشت اعتماد مردم به سرمایه گذاری در بورس و عدم ارتباط رشد شاخص با گرانی دلار، پیش بینی کرد بازارسهام رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کند.
پیش بینی ثبت رکورد تاریخی جدید شاخص بورس و عدم اثر تحریم ها

به گزارش می متالز، تقی کبیری با اشاره به روند صعودی شاخص بورس  گفت: با توجه به وضعیت نقدینگی موجود در جامعه و اشباع بازارهای کاذب پس از جذب این نقدینگی، مردم بهترین بازار را برای سرمایه گذاری منابع نقدی، بازار سرمایه می دانند.بورس مطمئن ترین بازار در حوزه پولی برای سرمایه گذاری است.  پس از نوساناتی که در بازار ارز اتفاق افتاد، بازار سرمایه توانسته اعتماد و اطمینان را در بین مشتریان برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: بورس با ادامه روند کنونی می تواند به جذب سرمایه تداوم ببخشد و در این راستا رکوردی تاریخی ثبت کرده و قله شاخص ها را فتح کند. شرایط نشان می دهد مطرح کردن مسائلی چون تحریم ها و تهدیدهای ظاهری آمریکا برای جنگ تاثیر چندانی در بازارهای مختلف ایران نداشته و شاید این تحریم ها در کوتاه مدت سبب کُند شدن روند توسعه ای، فروش نفت و حرکت حوزه اقتصادی ایران شود، اما در دراز مدت نمی تواند تاثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس افزود: باید بازارهای مطمئنی وجود داشته باشد تا نقدینگی را به سمت خود هدایت کند و اگر بورس بتواند همین روند فعلی را ادامه دهد می تواند فضای مطمئنی برای مشتریان و علاقه مندانی باشد که می خواهند در حوزه اقتصاد سهیم باشند.در یک ماه اخیر شاهد کاهش نرخ ارز بودیم، اما بازار سرمایه علی رغم اینکه برخی رشد شاخص را به گرانی دلار مرتبط می کردند به رشد ادامه داد.

کبیری گفت: عده ای تحلیل می کردند پس از اردیبهشت ماه، شاهد افزایش چشمگیر نرخ ارز هستیم اما این نوسانات موقتی است و با شرایط کاهش نرخ ارزی که در 13 آبان سال گذشته اتفاق افتاد در اردیبهشت نیز رخ می دهد، بورس مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده