به گزارش می متالز، در چند سال گذشته به دلیل تنظیم بازار، سیاست دولت تاکید بر تامین نیاز داخل بوده است؛ سیاستی که همواره بر این موضوع تاکید دارد که تولیدکنندگان در صورت مازاد تولید، اقدام به صادرات کنند تا تولیدکنندگان داخلی راحتتر مواد اولیه خود را تامین کنند البته در مقابل این سیاست باید به فکر بازارهای صادراتی نیز بود چراکه زمانی که یک بازار صادراتی ایجاد میشود، اگر صادرکننده حضور همیشگی و منظم در آن بازار نداشته باشد آن را از دست خواهد داد. در تجارت بینالملل موضوع مورد تایید، صادرات منظم و ادامهدار است از اینرو ممکن است یک محصولی را وارد کنیم و مشابه همان محصول را نیز صادر کنیم. این سیاست در حقیقت به دلیل حفظ بازارهای صادراتی انجام میشود. بنابراین منطق تجارت حکم میکند، زمانی که یک بازار در سطح بینالمللی را بهدست آوردیم، باید در آن بازار حضور همیشگی و مداوم داشته باشیم تا مشتری ما را باور داشته باشد. در زمینه صادرات نیز این موضوع باید موردتاکید قرار گیرد که همواره به سمت صادرات کالای با ارزشافزوده پیش برویم. البته بهترین حالت برای یک بازار این است که مواد اولیه وارد و کالای با ارزشافزوده صادر کنیم.