تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۳۹۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای 195 واحد صنعتی در استان اصفهان در یکسال گذشته

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بر اساس جدیدترین گزارش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها، اصفهان بهترین عملکرد و بیشترین امتیاز در کشور را به خود اختصاص داده، بطوریکه ۱۹۵ واحد تولیدی غیر فعال با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، احیا شده اند.
احیای 195 واحد صنعتی در استان اصفهان در یکسال گذشته

به گزارش می متالز، اسرافیل احمدیه اظهار داشت: بر اساس جدیدترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره عملکرد و میزان اثربخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها در سال ۹۷، استان اصفهان طبق شاخص های انتخابی امتیاز ۶۰۴۸ را کسب و در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این عملکرد شاخص هایی مانند جلسه های برگزار شده، حضور استاندار در جلسه ها و تعداد مصوبه های اجرا شده و در دست اقدام در نظر گرفته شده، افزود: پس از اصفهان، استان های تهران (با ۵۹۴۰ امتیاز)، البرز (۴۹۸۹ امتیاز) و فارس (۴۷۹۵ امتیاز) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

احمدیه خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد کارگروه تسهیل با توجه به ضرورت اثربخشی اقدام‌های استان ها در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری که نقش موثری در ایجاد فرصت های شغلی و تثبیت اشتغال دارد، همواره جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: این استان بهترین عملکرد را در احیای واحدهای تولیدی غیر فعال در سال گذشته داشت بطوریکه ۱۹۵ واحد تولیدی غیر فعال را با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، احیا کرد.

وی با بیان اینکه استان های کرمان با ۱۵۵ واحد و گیلان با ۱۳۷ واحد در رتبه های بعدی قرار گرفتند، اضافه کرد: در مجموع، پارسال یکهزار و ۲۹۷ واحد تولیدی غیر فعال با حمایت کارگروه تسهیل در کشور احیا شدند که منجر به اشتغال ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر شد.

احمدیه با اشاره به اینکه اصفهان در ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی نیز بهترین عملکرد را در کشور داشت، ادامه داد: سال گذشته ۴۹۷ واحد با مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در این استان ارتقای ظرفیت یافتند و استان های سمنان با ۴۰۴ و قم با ۳۶۴ واحد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی، رتبه اصفهان از نظر ایجاد فرصت های شغلی از محل افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را پس از تهران، دوم اعلام کرد و اظهار داشت: در تهران سه هزار و در اصفهان ۲ هزار و ۹۳ فرصت شغلی از این محل در این استان ها ایجاد شد.

به گفته وی، در مجموع سال گذشته سه هزار و ۸۰۲ واحد تولیدی با کمترین ظرفیت اسمی خود فعال بودند که با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ارتقای ظرفیت یافتند و منجر به اشتغال ۲۴ هزار و ۲۴۵ نفر در کشور شد.

احمدیه با اشاره به اینکه اصفهان در اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه دوم کشور را با اجرایی شدن ۷۶ درصد از تصمیم ها، دارد، اظهار داشت: هرمزگان با ۷۷ درصد و خراسان جنوبی با ۷۴.۶ درصد در رتبه های اول و سوم این شاخص قرار گرفتند.

وی تعداد مصوبات اجرایی شده در اصفهان را یکهزار و ۱۸۶ مورد از یکهزار و ۵۶۰ مصوبه عنوان و اضافه کرد: اصفهان با ۱۷۴ جلسه برگزار شده، رتبه سوم کشوری را پس از فارس و تهران دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۸۹۷ واحد تولیدی در کشور با حمایت کارگروه تسهیل، بهره برداری و منجر به اشتغال ۱۶ هزار و ۹۴۸ نفر شد، تصریح کرد: اصفهان در این شاخص رتبه سوم کشوری را با ۱۱۷ واحد پس از خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی داشت.

وی به آمار طرح های سرمایه گذاری نیز اشاره و اضافه کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۷۶ طرح سرمایه گذاری در کشور با اشتغال ۸۸ هزار و ۷۷۳ نفر بهره برداری شد که اصفهان با ۹ هزار و ۷۰۶ طرح (۴۴ درصد) بیشترین طرح های سرمایه گذاری تکمیل شده را به خود اختصاص داد.

احمدیه تاکید کرد: اصفهان از نظر ایجاد فرصت شغلی از طریق اتمام طرح های سرمایه گذاری با ۲۰ هزار و ۴۲۵ فرصت شغلی (۲۳ درصد) بهترین عملکرد را در کشور داشت و تهران و خراسان رضوی در جایگاه پس از آن قرار گرفتند

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد