تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۵۶
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۳۹۶۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران اعلام کرد:

کمک 800 میلیارد دلاری صنعت نمایشگاهی به اقتصاد جهان

می متالز - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: صنعت نمایشگاهی هر سال بالغ بر 800 میلیارد دلار به اقتصاد جهان کمک می کند که 325 میلیارد دلار از این رقم را فروش مراکز نمایشگاهی (اجاره دریافتی بابت واگذاری سالنها و خدمات ارائه شده) تشکیل می دهد.
کمک 800 میلیارد دلاری صنعت نمایشگاهی به اقتصاد جهان

به گزارش می متالز، بهمن حسین زاده با بیان این مطلب، افزود: دستیابی کشورهای دنیا به بیش از 45 تریلیون دلار تجارت جهانی کالا و خدمات در هر سال و رونق شدید صادرات کالاهای دانش بنیان و توسعه صنعت گردشگری در سالهای اخیر تا حدود زیادی مرهون برپایی نمایشگاه‌های بین المللی تخصصی در ابعاد وسیعی بود که در دهه های گذشته مقرون به سابقه بوده است.

وی بیان کرد: برای نمونه یادآوری می شود تا اوایل دهه 1370 در کشور ما سالانه تنها شاهد برپایی چند نمایشگاه بین المللی بازرگانی در تهران بودیم اما امروزه شاهد برپایی حدود 500-600 نمایشگاه در ابعاد و تنوع گوناگون در سراسر کشور هستیم و همه استان­های کشور نیز به ایجاد مراکز نمایشگاهی متناسب با امکانات و توانمندیهای خود اقدام کرده اند.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران برای نشان دادن اهمیت نمایشگاه‌ها در دنیا کافی است به این موضوع اشاره کنیم که در سال 2018 بالغ بر 1217 سایت مهم نمایشگاهی با ظرفیتی معادل 35 میلیون متر مربع سالن سرپوشیده در دنیا وجود داشته است که 138 میلیون متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها که بالغ بر 4.500.000 موسسه، شرکت، نهاد یا سازمان بوده اند قرار داده اند و در سال 2018 نیز بر اساس آمار UFI حدود 303 میلیون نفر از نمایشگاه­های جهان بازدید کرده اند.

حسین زاده با عنوان این مطلب که رونق صدها حرفه یا بخش‌های اقتصادی به گسترش فعالیت‌های نمایشگاهی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: این صنعت در سال 2018 برای 3 میلیون و 240 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های شرکت سهامی نمایشگاه­های بین المللی ج.ا.ایران در طول 50 سال گذشته،گفت:این شرکت با فعالیت مستمر خود در گسترش صنعت نمایشگاهی در کشور، تربیت نیروی انسانی برای برپایی نمایشگاه­هایی منطبق با استانداردهای بین المللی و معرفی توانمندی­های بخش­های مختلف اقتصادی کشوربه جهانیان نقش ارزنده ای ایفا کرده و به یک برند بین المللی قابل اعتماد و مورد تأیید اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی و دفتر بین المللی نمایشگاهها (BIE) تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران همچنین در ادامه با اشاره به حضور ایران در اکسپوی 2020 دبی متذکر شد:پس از اینکه بنده به نمایندگی از آقایان رحمانی و ظریف وزرای صمت و امورخارجه مامور برپایی غرفه ایران در اکسپوی دبی شدم تمام تلاش خود را به عمل آوردم تا این نمایشگاه با تکیه بر تمامی توانمندی ها و پتانسیل­های کشور عزیزمان ایران و در بهترین حالت خود برگزار شود.

به گفته حسین زاده براساس ارزیابی های صورت گرفته 25 میلیون نفر از اکسپوی 2020 بازدید خواهند کرد و بیش از 25 میلیارد دلار نیز عایدی مقامات این امیرنشین حوزه خلیج فارس خواهدش شد.

وی متذکر شد: ما برآن هستیم تا دغدغه ایران در صلح طلبی و صلح خواهی بر ای جهان و جهانیان را در اکسپوی 2020 دبی به گوش همه برسانیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران همچنین با برشمردن تفاوت های اکسپوی 2020 با تمامی اکسپوهایی که در گذشته برگزار شده است، اظهار کرد: این اکسپو برای نخستین بار در یک کشور اسلامی و در منطقه خلیج فارس برگزار می شود و براساس آمار اخذ شده 80درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افراد غیربومی هستند که می توانند ما را در ترسیم ارتباطات جدید با جامعه جهانی یاری رسانند.

حسین زاده با بیان اینکه شرکت­های بسیار زیادی درخواست طراحی پاوین ایران در اکسپوی 2020 را مطرح کرده بودند گفت: از میان این شرکت ها 30 شرکت و در نهایت نیز 10 شرکت حائز شرایط شناخته شدند که در مرحله نیم نهایی 3شرکت و در نهایت نیز یک شرکت برتر برای طراحی غرفه ایران طی مراسمی معرفی می شود.

وی همچنین در مورد راهکارهای کاهش هزینه در هنگام ساخت و ساز پروژه پاویون ایران در اکسپوی 2020 نیز به این نکته اشاره کرد که برای این امر راهکارهایی از جمله استفاده از انواع مختلف مصالح مرقون به صرفه یا تعویض مصالح با انواع مرقون به صرفه تر یا ساخت برخی از قطعات و قسمتها در داخل کشور و حمل آن به دبی و... اندیشیده و در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده