تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۳۹۷۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص از مرز تاریخی ۲۲۶ هزار واحدی گذشت

می متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، امروز هم روندی صعودی طی کرد و با رشد ۲۴۳۹ واحدی در کانال ۲۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص از مرز تاریخی ۲۲۶ هزار واحدی گذشت

به گزارش می متالز، امروز معامله‌ گران بورس بیش از ۴.۹ میلیارد اوراق بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۳۲۸ هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از  ۱۳۵۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل ۲ درصد رشد مواجه شدند، به طوری که شاخص کل با ۲۴۳۹ واحد رشد معادل ۱.۰۹ درصد به ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد رسید.

شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با ۶۹۴ واحد افزایش به ۶۴ هزار  و ۶۶۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۲۹۳ واحد رشد به ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۸۹۰ واحد افزایش به ۳۶ هزار و ۸۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۵۳۵ واحد رشد به ۲۵۶ هزار و ۶۰۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۲۰ واحد افزایش به ۱۶۸ هزار ۴۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۵۸۱ واحد صعود به ۴۴۵ هزار و ۹۵۵ واحد رسید.

امروز، بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ۷ نماد « مبین با ۱۹۶ واحد، فارس با ۱۸۳ واحد، اخابر با ۱۱۸ واحد، وبملت با ۸۱ واحد، فخوز با ۷۷ واحد، خساپا با ۷۵ واحد و فخاس با ۷۲ واحد» رشد به عهده گرفتند.   

همچنین امروز نمادهای پربیننده در بورس تهران مربوط به شرکت‌های بانکی، خودروسازی، فولادی و سیمانی بودند.

منبع: سنا
عناوین برگزیده