به گزارش می متالز، حمیدرضا آبایی درباره بارگیری و خروج اولین محموله روغن خوراکی در مجتمع بندری انزلی، اظهار داشت: با ایجاد زیر ساخت ها و احداث مخازن روغن توسط سرمایه گذار در بندر انزلی، امکان ورود و تخلیه و نگهداری محموله کشتی های فله مایع خوراکی در بندر فراهم شد.
وی افزود: با احداث و بهره برداری از این مخازن، برای اولین بار دو فروند کشتی حامل روغن خوراکی با تناژ حدود ۱۰ هزار تن در این مخازن تخلیه و پس از نگهداری توسط تانکرهای مخصوص، از مخازن بارگیری و از بندر انزلی به مقصد تاکستان خارج شد.
آبایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: نزدیکی و همجواری این بندر به مراکز صنعتی و شهرستان های دارای کارخانه جات تولید فرآورده های روغن خوراکی و همچنین راه دسترسی جاده ای ایمن و آسان موجب شده است که احداث و ایجاد چنین مخازنی در بندر مورد استقبال سرمایه گذاران زیادی قرار گیرد که مطمئنا در آینده نزدیک با توجه به تاثیر مستقیم و مثبت این موضوع در کاهش قیمت تمام شده کالا، شاهد توسعه و ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های بیشتری در این زمینه و همچنین افزایش روند رو به رشد تخلیه و بارگیری روغن در بندر می باشیم.
آبایی تصریح کرد: استان گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ظرفیت بسیار بالایی برای ترانزیت کالا و تجارت با کشورهای آسیای میانه برخوردار است که توجه بیشتر به آن موجب اشتغال زایی، رشد و شکوفایی اقتصادی در منطقه میشود.
مخازن ۱۰ هزار تنی روغن خام خوراکی به منظور تامین بخشی از نیاز داخلی و همچنین ترانزیت روغن کشورهای مشترک المنافع از طریق بندر انزلی به سایر کشورهای همسایه از جمله عراق است که به صورت قرارداد سرمایه گذاری B.O.T پانزده ساله در مجتمع بندری انزلی احداث و به بهره برداری رسید که موجب شد بندرانزلی برای اولین بار در طول حیات خویش پذیرای روغن خام باشد.