تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۴۰۰۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پلیس گمرک در کردستان تشکیل می‌شود

می متالز - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام تشکیل پلیس گمرک است که به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گرفته است.
پلیس گمرک در کردستان تشکیل می‌شود

به گزارش می متالز، جمال سلمانی شامگاه امروز در جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به کشف و ضبط یک محموله 14 تنی گوجه‌فرنگی توسط نیروی انتظامی استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام تشکیل پلیس گمرک است که به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گرفته است.

وی افزود: با تشکیل پلیس گمرک موافقت شده و تحقق آن می‌تواند نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا و ارز و رفع مشکلات موجود در مرز داشته باشد.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان اضافه کرد: هفت استان کشور که عمدتا استان‌های مرکزی هستند آلوده به آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان هستند و به دستور سازمان دامپزشکی معدوم‌سازی در آنها انجام می‌شود.

ناصر مخدوم خاطرنشان کرد: این نوع بیماری بیشتر در واحدهای مرغ مادر و تخم‌گذار است از پارسال سازمان دامپزشکی تغییر رویه داده و واکسن انفولانزا را وارد و الان در هفت استان کشور واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس همین ساز و کار گله‌ای که درگیر بیماری داشته باشد اجازه خروج جوجه یک روزه و حتی تخم‌مرغ نطفه‌دار آن را نمی‌دهند.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان افزود: چون نمی‌دانیم منشا این جوجه‌های یک روزه از کجاست و آیا از واحدی آمده که درگیر شده است این ریسک که سازمان محموله جوجه یک روزه را که منبع آن مشخص نیز به چرخه تولید وارد کند قبول نخواهد کرد.

مخدوم اظهار داشت: طبق قانون هرجا محموله‌ای جوجه یک روز کشف شده که منبع آن مشخص نباشد با دستور قضایی این جوجه‌ها معدوم می‌شوند.

عناوین برگزیده