تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۴۰۰۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وضعیت تولید محصول جدید ایران خودرو

می متالز -درحال حاضر خط تولیدی با ظرفیت تولید 16 دستگاه از محصول 301 در هر ساعت ایجاد شده به بهره برداری می‌رسد.
وضعیت تولید محصول جدید ایران خودرو

به گزارش می متالز، منصور منصوری؛ مدیرعامل ساپکو در نخستین نشست ساپکو با سازندگان پروژه 301 از دریافت تاییدیه خودکفایی 60 درصدی این خودرو از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد و درباره برنامه این شرکت برای متوازن سازی قطعه‌سازان بر اساس رویکرد ماژولار گفت: براساس این برنامه برای هر قطعه دست کم 2 سازنده و حداکثر 3 منبع تامین خواهیم داشت. سرمایه گذاری خودکفایی قطعات بدون قالب‌های بدنه 28 میلیارد تومان و 63 میلیون یورو اعلام شد.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند تولید محصول ۳۰۱ گفت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودروی دیگر توسط ایران خودرو خواهد بود. به گفته عادل پیرمحمدی با دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بعد از ترک پژو پروژه تولید محصول ۳۰۱ فعال شد.

مدیرپروژه ۳۰۱ با اشاره به مشارکت 300 سازنده در فرآیند تامین و تولید قطعات این محصول گفت: در حال حاضر در فاز توسعه‌ای قطعات و محصول هستیم و تا نیمه دوم امسال قالب قطعات به خصوص در بخش بدنه طراحی و ساخته می‌شود. بیش از ۱۵ قالب ساز درحال ساخت ۱۹۷ قالب محصول ۳۰۱ هستند. تمامی قطعات محصول 301 دارای تولیدکننده در میان سازندگان داخلی است. قرار بود تولید این محصول با نرخ داخلی سازی 40 درصد آغاز شود اما ایران خودرو در آغاز با 70درصد ساخت داخل آن را تولید می‌کند.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو از آمادگی زنجیره تامین برای تولید محصول جدید این خودروساز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تولید 301 ضامن آینده صنعت خودرو کشور خواهد بود، ایران خودرو چند محصول دیگر در کلاس‌های مختلف را نیز بر مبنای پلتفرم 301 تولید و عرضه می‌کند.

وی از آماده‌سازی خط تولید این خودرو با ظرفیت تولید 16 دستگاه از محصول 301 در هر ساعت خبر داد و گفت:‌ سرمایه گذاری که درحال انجام است صرفا برای محصول 301 نیست بلکه محصول‌های دیگری براساس این پلتفرم تولید می‌شود که مطابق با استانداردهای زیست محیطی است.

عناوین برگزیده