تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۴۰۱۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کدام کشورها بیشترین قطعات خودرو را خریدوفروش می‌کنند؟

می متالز - میزان صادرات قطعات خودرو در سال 2018 حدود 412.1 میلیارد دلار بوده است. گزارش‌‌ها نشان می‌دهد که ارزش صادرات قطعات خودرو در مقایسه با سال 2014، حدود 10.1 درصد و در مقایسه با سال 2017، نزدیک به 5.8 درصد افزایش یافته است.
کدام کشورها بیشترین قطعات خودرو را خریدوفروش می‌کنند؟

به گزارش می متالز به نقل از تجارت‌نیوز، در سال ۲۰۱۸، اروپا عهده‌دار حدود ۴۸٫۳ درصد -معادل ۱۹۹ میلیارد دلار- از کل صادرات قطعات خودرو بوده است. همچنین سهم آسیا از صادرات قطعات خودرو، ۲۹٫۳ درصد و سهم آمریکای شمالی ۱۲٫۳ درصد بوده است.

آمریکای شمالی نیز ۲۱ درصد، آمریکای لاتین به جز مکزیک ۰٫۸ درصد، آفریقا ۰٫۳ و اقیانوسیه ۰٫۲ درصد از صادرات قطعات خودرو را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده‌اند.

جدول زیر ۱۵ کشور بزرگ صادرکننده قطعات خودرو و همچنین حجم صادرات آنها را در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد:

۱۵ کشور فوق در سال گذشته میلادی در مجموع ۸۲٫۴ درصد از صادرات قطعات خودرو جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان این کشورها، صادرات قطعات خودرو چهار کشور رومانی ۴۴٫۷ درصد، لهستان ۳۶ درصد، مکزیک ۳۰٫۳ درصد و تایلند ۲۵٫۴ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

همچنین صادرات قطعات خودرو دو کشور کره جنوبی و فرانسه طی این دوره به ترتیب ۱۹٫۷ درصد و ۶٫۶ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، میزان واردات قطعات خودرو در سال ۲۰۱۸، حدود ۴۱۸٫۲ میلیارد دلار بوده که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ حدود ۱۱٫۷ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴ حجم کل واردات قطعات خودرو در جهان ۳۷۴٫۳ میلیارد دلار گزارش شده است.

این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ نیز نزدیک به ۷٫۵درصد افزایش یافته است.

در میان قاره‌ها، اروپا با ۴۷٫۲ درصد، معادل ۱۹۷٫۶ میلیارد دلار، بیشترین واردات قطعات خودرو را به خود اختصاص داده؛ این در حالی است که آمریکای شمالی با ۲۸٫۵ درصد رتبه دوم را کسب کرده است.

همچنین سهم آسیا از واردات قطعات خودرو ۱۹٫۲ درصد، آمریکای لاتین به جز مکزیک سه درصد، آفریقا ۱٫۵ درصد و اقیانوسیه ۰٫۶ درصد بوده است.

جدول زیر ۱۵ کشوری را که بیشترین میزان قطعات خودرو را در سال ۲۰۱۸ وارد کرده‌اند، نشان می‌دهد:

در مجموع، ۷۴٫۱ درصد از واردات قطعات خودرو در جهان در سال ۲۰۱۸ از سوی این ۱۵ کشور انجام شده است.

در میان کشورهای فوق، واردات قطعات خودرو از سوی چهار کشور اسلواکی، فرانسه، جمهوری چک و لهستان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۳۰۰٫۶۴۸ درصد، ۳۳٫۶ درصد، ۲۹٫۶ درصد و ۲۹٫۵ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که چهار کشور بلژیک، اسپانیا، روسیه و کانادا به ترتیب ۱۳٫۵ درصد، ۱۰٫۸ درصد، ۸٫۴ درصد و ۱٫۹ درصد درصد کمتر قطعات خودرو وارد‌ کرده‌اند.

عناوین برگزیده