تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۴۰۳۲۴
سرویس خبر : انرژی

بومی سازی تولید چسب "رزین آب پایه"

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید چسب "رزین آب پایه" به همت جوانان صنعتگر ایرانی در چهارمحال و بختیاری بومی سازی شد.
بومی سازی تولید چسب "رزین آب پایه"

به گزارش می متالز، محمد کاظم منزوی با بیان این مطلب، افزود: چسب "رزین آب پایه" در صنایع کاغذسازی، بتن، صنایع فرش و موکت، چاپ و پارچه کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: انحصار تولید چسب "رزین آب پایه" متعلق به اروپایی ها بودو نیاز کارخانجات داخلی به این محصول تا سال 88 از کشورهای بلژیک، آلمان و کره جنوبی به کشور وارد می شد.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: با تشدید تحریم ها واردات این نوع چسب به کشور قطع شد، اما متخصصان بزرگترین کارخانه تولید موکت و کف پوش خاورمیانه در شهرستان بروجن با تلاش 30 ماهه موفق به بومی سازی این محصول شدند و همه تجهیزات تولید این محصول را ساختند.

منزوی بیان کرد: هم اکنون این محصول در یک کارخانه با سرمایه گذاری 167 میلیارد ریال و زیربنای شش هزار متر مربع تولید می شود.

وی اضافه کرد: در تنها کارخانه چسب و رزین کشور روزانه 70 تن محصول تولید می شود که علاوه بر مشتریان داخلی به کشورهای ترکیه، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزآوری 25 میلیون دلاری صادرات این محصول در سال گفت: واحد تولیدی "چسب رزین آب پایه" شهرستان بروجن زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 60 نفر را فراهم کرده است.

گفتنی است، شهرک صنعتی بروجن در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

عناوین برگزیده