تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۴۰۴۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید کیک های هیدروکسید از باطله های کنسانتره و تبدیل آن به صورت مجدد به کنسانتره و رساندن باطله به حداقل ممکن

می متالز - فعالیت اصلی شرکت کالسیمین اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن، خرد کردن و شستشو و دانه بندی و تغلیظ و تلکیس و ذوب مواد معدنی و در نهایت صدور سنگ ها، مواد و فراورده های معدنی و فروش انواع تولیدات شرکت است و محصولات این مجموعه کنسانتره روی خام و کنسانتره سرب و شمش روی و شمش سرب است. شرکت کالسیمین از سال ۱۳۴۳ با هدف تولید کنسانتره روی، سرب و شمش روی فعالیت تولیدی خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۷۶ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شده است.
تولید کیک های هیدروکسید از باطله های کنسانتره و تبدیل آن به صورت مجدد به کنسانتره و رساندن باطله به حداقل ممکن

به گزارش می متالز، فعالیت اصلی شرکت اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن، تغلیظ و ذوب مواد معدنی، ایجاد کارخانه ای تبدیلی مواد معدنی و انجام کلیه عملیات بازرگانی در ارتباط با موضوع فعالیت شرکت می باشد. این مجموعه در تلاش بوده تا اقداماتش حداقل تثیر منفی بر محیط زیست را داشته باشد و در این راستا اقدامات متعددی نیز انجام داده است.

سعید کشت کار داداشی، مدیر HSE شرکت کالسیمین در خصوص برنامه ها و اقدامات اجرا شده یا در پروسه اجرایی مجموعه در راستای دستیابی به اهداف محیط زیست و حرکت به سمت صنعت سبز عنوان کرد: پایش آبهای زیرزمینی و مانیتورینگ در حفر چاه از اقدامات انجام شده است.

مدیر HSE شرکت کالسیمین در ادامه اقدامات اجرایی مجموعه را چنین تشریح کرد: طراحی و ساخت فیلتراسیون کوره ریخته گری کارخانه ذوب روی دندی و طراحی و استقرار پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی کارخانه ذوب روی دندی از دیگر اقدامات انجام شده است بعلاوه اینکه اصلاح ساختار فن در غبارگیر هم اجرایی شده است.

وی افزود: پروژه تولید کیک های هیدروکسید از باطله های کنسانتره را داریم که مجدد با تکنولوژی BZS به کنسانتره تبدیل می شود و این سبب رساندن باطله به حداقل ممکن می شود.

عناوین برگزیده