تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۴۰۶۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شرکت‌کنندگان در هفتمین نمایشگاه معدنی کرمان عنوان کردند

دسترسی به داده‌های واقعی‌تر مشتریان در نمایشگاه‌های استانی

می متالز - اهالی معدن ایران ۲۶ تا ۲۹ ماه جاری در کرمان، بهشت معادن ایران، گرد هم می‌آیند.
دسترسی به داده‌های واقعی‌تر مشتریان در نمایشگاه‌های استانی

به گزارش می متالز، این شهر، میزبان هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است. این رویداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر کرمان برگزار می‌شود و برگزاری آن را شرکت رستاک‌پادویژن در اختیار گرفته است. در گفت‌وگو با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه پیش رو، دستاوردهای آنها را معرفی می‌کنیم و از دغدغه‌های آنها می‌پرسیم. این شرکت‌ها برگزاری این رویداد را در قطب معادن کشور اتفاقی مهم و ثمربخش معرفی می‌کنند.

 

معدن، منحصر به بخش خصوصی شود

کامبیز کاظم‌پور، مدیرعامل شرکت فراماشین جهان‌گستر، یکی از شرکت‌های حاضر در این رویداد است. او به تشریح دستاوردهای این شرکت پرداخت و در این باره گفت: این شرکت زیرمجموعه‌ای از گروهی بزرگ‌تر به نام گروه فنی مهندسی فراماشین است و کار اصلی آن تجارت خارجی تجهیزات، متعلقات و لوازم جانبی مرتبط با ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است. این شرکت همچنین ۵ نمایندگی از شرکت‌های خارجی در ایران دارد که در زمینه ماشین‌آلات معدنی فعالیت می‌کنند. وی افزود: ما تاکنون در نمایشگاه‌های گوناگون معدن و صنایع معدنی سراسر کشور شرکت کرده‌ایم و این دومین دوره پیوسته‌ای است که در نمایشگاه کرمان حضور پیدا می‌کنیم. اینکه کرمان قطب معدنی کشور به شمار می‌آید، نقطه قوت این نمایشگاه است و بیشتر شرکت‌های معدنی فعال در زمینه‌های گوناگون اکتشاف، استخراج و فرآوری به طور ثابت و موقت در کرمان حضور دارند. معادن کرمان همچنین معیار سنجش خوبی برای کار با همه شرکت‌های معدنی کشور به شمار می‌آید، به عبارتی دیگر معادن کرمان، پیشتازان معادن ایران هستند. کاظم‌پور در ادامه، کرمان را جایگاه شایسته‌ای برای برگزاری رویدادی این چنین معرفی کرد و گفت: مزیت اصلی نمایشگاه کرمان نسبت به نمایشگاه تهران آن است که در نمایشگاه تهران فقط مدیران ارشد شرکت‌های معدنی حضور پیدا می‌کنند، در حالی که در نمایشگاه کرمان این فرصت را داریم که با مصرف‌کننده مستقیم ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی هم در ارتباط باشیم، در نتیجه بازاریابی در نمایشگاه کرمان موفق‌تر است. شرکت ما در ماینِکس ۲۰۱۶ تهران حضور داشت اما در ۲۰۱۷ میلادی مایل به حضور نبود زیرا در تهران با مدیران در ارتباطیم، در حالی که در کرمان با اپراتورهای معدنی، مهندسان سرویس، مهندسان معدن و کسانی در ارتباط هستیم که درباره نیازمندی‌های بخش معدن داده‌های واقعی‌تری در اختیار ما قرار می‌دهند. کاظم‌پور در نهایت بر تقویت بخش خصوصی در بخش معدن کشور تاکید کرد و توضیح داد: پیشنهاد می‌شود توسعه معدنی در ایران در انحصار بخش خصوصی قرار بگیرد زیرا به باور من، بخش خصوصی با سرعت و کیفیت مطلوب‌تری پروژه‌ها را پیش می‌برد و معدن با بخش خصوصی موفق‌تر است. مروری بر پیشینه فعالیت شرکت‌های معدنی نشان می‌دهد که بخش خصوصی با همه مشکلاتی که در این مسیر دارد، عملکرد بهتری داشته است.

 

همکاری با بزرگ‌ مقیاس‌ها

محمد خوش‌بین، مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی آریا ناران سرچشمه است.
او، به دستاوردهای شرکت اشاره کرد و توضیح داد: این شرکت از سال ۱۳۸۶ فعالیت معدنی خود را آغاز کرد و در زمینه‌های پی‌جویی، اکتشاف، طراحی، حفاری، انفجار، بارگیری و حمل مواد معدنی فعالیت می‌کند.
وی افزود: ما درحال‌حاضر به عنوان پیمانکار با شرکت مس سرچشمه همکاری می‌کنیم، البته توان همکاری با همه پروژه‌های بزرگ‌مقیاس معدنی اعم از مس و غیر از آن را داریم و از اکتشاف تا پایان استخراج، توانمندی کار در پروژه‌های معدنی را با تکیه بر توان بخش خصوصی داریم. در هر پروژه‌ای که از نظر اقتصادی به صرفه باشد در هر کجای کشور همکاری می‌کنیم.
خوش‌بینی اضافه کرد: دلیل تمرکز ما بر پروژه‌های بزرگ‌مقیاس، بزرگی تجهیزات و ماشین‌آلاتی است که شرکت آریاناران در اختیار دارد. این ماشین‌آلات تناسبی برای کار در پروژه‌هایی غیر از پروژه‌های کوچک‌مقیاس ندارند. برای مثال ما دارای ۳۶ دامپتراک با ظرفیت ۱۳۶ تن هستیم و پس از شرکت مس سرچشمه که ۴۵ دستگاه دارد، دومین شرکت ایرانی هستیم که این دامپترا‌ک‌ها را داریم. همچنین مجهز به ۴ لودِر ۸۰۰ تنی و ۸ بیل مکانیکی هستیم که بخشی از تجهیزات در اختیار شرکت به اضافه ۴۰۰ نفر نیروی انسانی است. با این ظرفیت، کار در پروژه‌های متوسط و کوچک‌مقیاس برای ما صرفه اقتصادی ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: این چهارمین دوره‌ای است که ما در نمایشگاه کرمان حضور داریم و به باور من کرمان بهترین شرایط را برای شناسایی، معرفی و بهره‌گیری از محصولات معدنی و همچنین شناسایی فرصت‌های موجود برای بومی‌سازی آنها دارد.
کرمان، بهشت معادن است و گردهمایی معدنی‌های کشور در آن اتفاقی خجسته به شمار می‌آید. حضور در نمایشگاه کرمان نسبت به نمایشگاه تهران برای ما ارجحیت دارد.
در واقع تا به حال در نمایشگاه تهران حضور نداشته‌ایم چون حضور در آن صرفه اقتصادی ندارد و انتقال تجهیزات به تهران نیز بسیار سخت است.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!