به گزارش می متالز، رضا ویسه در جریان جلسه اقتصادی - سیاسی صنعت خودرو که در دانشگاه اقتصاد علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: صنعت خودرو به دلایلی مظلوم و از سوی مدیران سیاسی به گروگان گرفته شده و با وجود عدم حمایت ، مسوولان مدعی حمایت هستند.
وی ادامه داد: در دوران تحریم و نبود همکاری بینالمللی، حجم بسیاری از سرمایهگذاریها توسط بخش خصوصی انجام شده و با توجه به خطر افتادن شرایط، نمیتوان از شیوه های دیگر کشورها برای توسعه صنعت خودرو استفاده کرد.
معاون سابق جهانگیری و معروف به معمار صنعت خودرو در دولت هشتم ادامه داد: ایرانخودرو و سایپا هم اکنون دو مسئله اصلی و شامل برخورداری از مدیریت سیاسی و عدم فعالیت برمبنای سود و زیان و برنامه توسعه هستند و عملکرد آنها برمبنای دستور است و دستور نیز هزینهبر است. بنابراین خودرو بهعنوان صنعت اقتصادی مطرح نیست.
ویسه افزود: طبق اصل ۴۴، کشور باید به سمت خصوصیسازی حرکت کند و ۴۰ تا ۵۰ درصد صنعت خودرو نیز به بخش خصوصی واگذار شد اما برای حفظ کنترل و مدیریت، مدیران سابق اقدام به خرید سهام کردند تا مدیریت ها همچنان دولتی بماند. اما دولت فعلی قصد دارد سهام این دو خودرو ساز بزرگ را واگذار و مدیریت حرفهای حاکم کند تا مدیران به دنبال بقا و سود و زیان باشند.