تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۴۱۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

607 طرح صنعتی داستان البرز نیازمند همکاری بانک ها هستند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: ۶۰۷ طرح صنعتی در دست احداث این استان نیازمند همکاری هرچه بیشتر بانک ها برای سپری کردن مراحل تکمیلی هستند.
607 طرح صنعتی داستان البرز نیازمند همکاری بانک ها هستند

به گزارش می متالز، جهانگیر شاهمرادی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرج برگزار شد، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۶۰ تا ۹۹ درصد است و ظرفیت خوبی برای توسعه اشتغال و رونق تولید به شمار می‌روند.

وی گفت: در مجاورت تعدادی از شهرک‌های صنعتی استان، لکه‌های صنعتی وجود دارند که نیازمند ساماندهی هستند.

شاهمرادی افزود: هشت درصد واحدهای صنعتی صادراتی کشور در البرز فعالیت دارند و امروز شاهد آن هستیم که این استان قطب صنعتی تولید ماکارونی به شمارمی رود به طوری که ۲۲ واحد تولید ماکارونی در البرز فعال است.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه‌های برتردر تولید پله برقی، ماسه و شن کشور از دیگر مزیت های البرز است ضمن آنکه با کیفیت ترین آرد کشور در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اظهار داشت: این استان قطب تولید فروکتوز و قطعات خودرو بوده و در زمینه تولیدات دارویی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

وی ادامه داد: البرز امروز رتبه نخست تولید سموم گیاهی و صادرات محصولات دارویی را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان البرز گفت: سال گذشته اعتبارات قابل توجهی در بازسازی واحدهای تولیدی داشتیم.

شاهمرادی افزود: رتبه سوم کشور درجذب سرمایه گذاری خارجی را داریم ضمن آنکه رتبه نخست صنایع غذایی کشور مربوط به البرز است.

وی ادامه داد: استان البرز دارای ۱۵۰ برند تولید جهانی و ملی بوده و در عرصه تولید یکی از قطب های مهم کشور به شمار می رود.

وی افزود: ۷۵ پروانه ساخت طی سال جاری در البرز صادر شده و از نظر پراکندگی واحدهای صنعتی 46 درصد واحدهای صنعتی البرز خارج از شهرک‌های صنعتی هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت البرز گفت: حفظ وضعیت موجود تولید، اشتغال، تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی، راه اندازی طرح‌های بالای ۶۰ درصد به عنوان اساسی‌ترین برنامه سال ۹۸ بخش صنعت است.

شاهمرادی گفت: اصلاح قانون معافیت‌های مالیاتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری و محدودیت تأمین برق که ضرورت راه اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت را دوچندان می‌سازد در حوزه صنعت نیز باید مدنظر قرارگیرد.

وی افزود: کمبود آب در بخش صنعت با وجود ۲ سد بزرگ در استان البرز نیز از دیگر مسائلی است که باید تدابیر جدی در حوزه صنعت برای آنها داشت.

عناوین برگزیده