به گزارش می متالز، بهزاد اعتمادی با اعلام اینکه ایدرو اعتقاد راسخی به داخلیسازی و تعمیق ساخت داخل محصولها و قطعات بهویژه در حوزههای نفت و گاز، فولاد، سیمان و خودرو دارد در خصوص تولید پلتفرم جدید خودرو گفت: استراتژی ایدرو در صنعت خودروسازی، تولید 650 هزار دستگاه جدید در پسابرجام تا سال 99 بود اما با خروج آمریکا از برجام بهناچار مجبور به تغییر استراتژی شدیم.
وی ادامه داد: خروج شرکای خارجی صنعت خودرو سبب شد در کوتاهمدت ادامه تولید خودروهای پرتیراژ قدیمی در دستور کار قرار گیرد. از سوی دیگر برنامه سه ساله طراحی شده تا بتوان به طراحی پایه خودرو جدید دست پیدا کرد. در این میان مقرر شده تولید ال 90 با موتور دیگری ادامه یابد.
این مقام مسئول درباره تازهترین وضعیت قرارداد ایدرو با رنو فرانسه هم گفت: این قرارداد تعلیق شده و هرچند رنوییها از ایران خارج شدهاند اما سرمایههایی باقی گذاشته و منتظرند تا در صورت توافقات سیاسی دوباره به بازار ایران بازگردند. آینده همکاری هم بستگی به شرایط دارد. زیرا نمیخواهیم با سایر کشورها قهر کنیم و اگر شرایط را بپذیرند دوباره همکاری خواهیم کرد.
اعتمادی با بیان اینکه واردات خودروی کامل به صورت CBU مشمول تحریمها نیست، گفت: هرچند مخالف این موضوع نیستیم اما به دلیل ارزبری و سخت کردن شرایط برای تولید داخل محدودیتهایی برای آن در نظر گرفته شده است.