به گزارش می متالز، معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: احداث این تقاطع غیرهمسطح نقش موثری در ساماندهی ترافیک بزرگراه اصفهان- شیراز، محورهای شهرضا- دهاقان، مبارکه - شهررضا و بلوار جانبازان دارد و با توجه به رشد چشمگیر مراکز صنعتی و آموزشی شهرستانان دهاقان موجب کاهش ترافیک محور دهاقان - شهرضا خواهد شد.
خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از پروژههای زیرساختی اصفهان به این استان سفر کرد و از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا خبر داد.
وی اشاره کرد: کنارگذر غربی شهرضا در مسیر بزرگراه اصفهان - شیراز قرار دارد و به صورت چهارخطه زیرعبور ترافیک است و از طرفی محورهای شهرضا - دهاقان، مبارکه - شهرضا و بلوار جانبازان در فاصله کمی از یکدیگر به این کنارگذر متصل میشوند و با توجه به حجم ترافیک عبوری لازم است این تقاطع از حالت همسطح خارج شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگراه اصفهان - شیراز را یکی از شریانهای اصلی حمل و نقل کشور دانست و گفت: این بزرگراه حجم ترافیک عبوری بسیار بالایی دارد و برنامهریزی شده است تا به صورت 6 خطه تعریض شود. محور شهرضا - مبارکه نیز دارای حجم وسیع عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین است و هماکنون عملیات اجرایی تعریض آن در دست اجرا قرار دارد.
وی با تاکید بر رشد چشمگیر شهرستان دهاقان در این استان ادامه داد: توسعه مراکز صنعتی و آموزشی در دهاقان موجب افزایش ترافیک مسیر دهاقان - شهرضا شده است که هم اکنون به صورت چهارخطه در دست بهرهبرداری قرار دارد و احداث این تقاطع تاثیر قابل ملاحظهای در کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی حجم خاکبرداری این پروژه را 230 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: به منظور احداث تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج 290 هزار متر مکعب خاکریزی، 16 هزار متر مکعب آسفالت، 20 هزار متر مکعب بتن ریزی، 1200 صورت گرفته است و حجم آرماتور به کار رفته در آن 1200 تن و طول شمع ستونها 1900 متر در نظر گرفته شده است.
خادمی در تشریح مشخصات فنی این تقاطع اظهار داشت: پلهای تقاطع محور اصفهان- شیراز با محور شهرضا - دهاقان دارای دو دهانه 23 متری با عرض 38 متر، پل تقاطع محور اصفهان- شیراز با محور شهرضا- مبارکه دارای دو دهانه 24 متری با عرض 27 متر است و طول گرد راههها 1800 متر، طول شیب راهها 4600 متر و طول محور شهرضا- دهاقان نیز 1200 متر در نظر گرفته شده است.