تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۴۱۸۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

افزایش 16 درصدی صادرات استان هرمزگان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان صادرات دو ماه ابتدایی امسال از گمرکات استان را 6 میلیون و ۷۹۳ هزار تن برشمرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است که ارزش آن بالغ بر دو میلیارد و 793 میلیون دلار است.
افزایش 16 درصدی صادرات استان هرمزگان

به گزارش می متالز، خلیل قاسمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه با توجه به مرزهای دریایی استان و فعالیت شناورهای صیادی و تجاری- ملوانی باید مشکل سوخت یارانه‌ای آنها برطرف شود افزود: به تاکید استاندارهرمزگان توجه بیشتری به بنادر کوچک صورت می پذیرد و دستورالعملی در این زمینه در حال تهیه و تدوین است.

قاسمی گفت: 130 تن واردات ملوانی به ارزش 145 هزار دلاردر دو ماهه امسال از دفاتر گمرکات کوچک استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین میزان واردات را ۲۴۳ تن، معادل ۲02 هزار دلار ذکر کرد و افزود: این میزان در گمرکات کوچک استان انجام گرفته است که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

وی هدف گذاری حوزه صادرات محصولات تولیدی استان را در سال جاری بیش از سه میلیارد دلار بیان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عمده صادرات غیر نفتی استان را به کشورهای چین، امارات، تایلند، هند و عمان نام برد و خاطرنشان کرد: کالاهای صادر شده نیز سنگ آهن، پلیمرهای اتیلن، قیر نفت، کودهای معدنی و شیمیایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از لغو عوارض بر صادرات خرما خبر داد و گفت : این عوارض با توجه به ماه رمضان اعمال شده بود.

عناوین برگزیده