تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۴۱۸۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان البرز

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: طی یکسال گذشته و در بخش تسهیلات رونق تولید، توانستیم بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 235 واحد تولیدی پرداخت کنیم.
پرداخت 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان البرز

به گزارش می متالز، جهانگیر شاهمرداری در این خصوص توضیح داد: سهم استان البرز برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 1397 بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال بود که با رایزنی های صورت گرفته، حدود 17 هزار میلیارد ریال پرداخت و رتبه اول کشوری در این بخش به استان البرز اختصاص یافته است..

وی از برگزاری ۳۶۴ جلسه و اجرایی شدن ۷۱ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۴۹۹ پرونده در این جلسات مطرح و ۴ هزار و ۵۱۱ مصوبه اخذ شده است.

شاهمرادی سهم بخش بانکی را از مصوبات کارگروهحدود 65 درصد اعلام و تصریح کرد: درخواست تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات سرمایه ثابت و استمهال بدهی به ترتیب دارای بیشترین درصد فراوانی مصوبات بانکی این کارگروه هستند.

وی افزود: موارد مرتبط با تامین اجتماعی، امور مالیاتی، دستگاههای خدمات رسان شامل ادارات گاز، برق، آب، محیط زیست و شهرداری ها نیز دیگر مطالبات حمایتی مورد درخواست تولید کنندگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می باشند.

رئیس سازمان صمت استان البرز در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 10 جلسه ستاد تسهیل برگزار شده که در آن مشکلات 41 واحد تولیدی مطرح و برای رفع آن 103 مصوبه به تصویب کارگروه رسیده است.

وی در خاتمه اضافه کرد: استان البرز در سال 97 و در بخش «تسهیلات بازسازی و نوسازی» و در بخش «نظارت بر طرحهای رونق تولید» با تخصیص 275 میلیارد ریال رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده