به گزارش می متالز، اکبر صادقی با بیان این مطلب افزود: فرآیند تکمیل کاری خودرو های ناقص با سرعت بیش تری در ایران خودرو درحال انجام است و اطمینان می دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودرو سازان به زودی تحویل خودرو های معوقه به روز می شود.
وی مشکل خودرو های دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودرو سازان و عدم تامین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و تصریح کرد: با پای کار آمدن شرکت های دانش بنیان، روند بومی سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودرو ها سرعت می گیرد.
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت گفت: براساس آمار اعلامی از سوی ایران خودرو ، این شرکت از هفتم خرداد تاکنون بیش از 23 هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.
صادقی توسعه داخلی سازی را تنها راه بقا و ارتقای صنعت خودروی کشور دانست و خاطر نشان ساخت: طرح بومی سازی قطعات پیشرفته خودرو که به ابتکار وزیر صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته، شرکت ایران خودرو با تیم مدیریتی جدید ساپکو و هم افزایی ایجاد شده بین قطعه سازان گام های خوبی برداشته است و این روند داخلی سازی قطعات با سرعت بیش تری صورت گیرد.
وی بیان کرد: درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل درخودرو سازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج کاهش یابدو وزارت صمت از روند بومی سازی قطعات حمایت های مالی و معنوی خواهد کرد.
در ادامه منصور منصوری «مدیر عامل ساپکو» نیز در این بازدید اضافه کرد: تلاش جهادی برای خود کفایی قطعات در ساپکو به راه افتاده است که در ماه های آینده شاهد تولید انبوه قطعاتی که توسط سازندگان ایرانی خود کفا شده، خواهیم بود .
وی افزود: ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تامین قطعات هستیم که نتیجه آن کاهش ریسک تامین و تولید خودرو خواهد بود.
منصوری در زمینه داخلی سازی قطعات محصول 301 اظهارداشت: از 1122 قطعه محصول 301 حدود 562 قطعه آن با همت بلند سازندهای ایرانی بومی سازی شده است.
مدیرعامل ساپکو از تولید خودرو 301 تا پایان امسال خبر داد و اظهارداشت : پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودرو دیگر توسط ایران خودرو خواهد بود.