تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۴۲۵۱۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه ۶۰ هزار خودرو در کمتر از دوماه آینده

می متالز - قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو می‌گوید: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.
عرضه ۶۰ هزار خودرو در کمتر از دوماه آینده

به گزارش می متالز، اکبر صادقی، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت در دیدار با مدیران ارشد ایران خودرو می‎‌گوید: در بازدیدی که از پارکینگ‌های شرکت ایران خودرو داشتیم، خودرو‌های متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در این جلسه با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: علی رغم همه مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کم‌ترین تاخیر، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده ایم و تمام تلاشمان را برای دست یابی به این هدف به کار می‌بندیم. در سال گذشته پرداخت تسهیلات ۴ میلیارد تومانی به شبکه قطعه‌سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان گفت: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، همه خودرو‌های معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودرو‌های ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودرو‌های ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ‌ها در عمل با تجاری سازی خودرو‌های ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسانده ایم.

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاری‌سازی و عرضه حدود 60 هزار دستگاه خودرو ظرف کم تر از دوماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می‌کند.

خان کرمی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودرو‌های ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته ایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش می‌دهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان اضافه کرد: همچنین بخش نامه‌های فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاست‌های موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت‌ها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.

عناوین برگزیده