به گزارش می متالز، معاون بهرهبرداری فولاد هرمزگان میگوید: یکی از مهمترین اهداف استراتژیک فولاد هرمزگان افزایش کیفیت محصول تولیدی و بالا بردن میزان رضایت مشتریان داخلی و خارجی است.
اصغر مدنی با بیان اینکه کیفیت یعنی ویژگی اما در درجات متفاوت، افزود: بهعبارت دیگر کیفیت در مطابقت محصول با الزامات مشتریان و رعایت معیارهای زیستمحیطی معنا پیدا میکند. نهادینه شدن کیفیت با قرارگیری دستاوردها درون فرآیندها مستدام میشود.
وی بیان کرد: در این راستا پشتیبانی اثربخش دیگر واحدها و اجرای صحیح برنامهها و دستورالعملها توسط کارکنان واحد ریختهگری و پیگیری و پایش مستمر پارامترهای تاثیرگذار بر کاهش عیوب، منجر به کاهش چشمگیر شاخص درصد عیوب گرم تختال در خردادماه امسال شد.
مدنی با اشاره به عوامل دستیابی به این موفقیت گفت: از عوامل افزایش کیفیت اسلبهای تولیدی آماده بهکار بالای ۹۸ درصدی خط ریختهگری و کاهش عیوب اسلب بهواسطه تعمیرات بهموقع و انجام سرویسهای نگهداری خط ریختهگری است.
ازجمله اقدامهای مهم میتوان به افزایش تعداد بازرسیهای در حین ریختهگری در فواصل مختلف روز و شب و بالا رفتن کیفیت انجام تعمیرات پیشگیرانه اشاره کرد. همچنین از کاهش توقفات و خرابیها با آنالیز دقیق و انجام اقدامات مناسب جهت جلوگیری از تکرار آن و اصلاح روشهای تعمیرات و بهینهسازی آن نام برد که با تلاش تیم تعمیرات ریختهگری و همکاری آنها با تیم تولید صورت گرفته است.
به گفته وی تیم تولید با بررسی عیوب گرم، سال گذشته عیبهای پرتکرار با هزینه اصلاح بالا را مشخص و برای کاهش آنها پروژههای بهبود تعریف کرده که در قسمت تولید پروژههای کاهش ترک طولی و کاهش پیکآپ نیتروژن و در قسمت تعمیرات ریختهگری پروژههای انتقال درایو ماشین برش، اضافه کردن تورچ اضطراری کنار خطوط و سیلبندی خط ریختهگری انجام شد و تعدادی از آنها درحال اجرا است. همچنین با همکاری واحد انرژی و سیالات پروژههای بهبودی برای کاهش آهن، کلراید و کدورت آب تعریف شده و اقدامات مربوط به آنها صورت گرفته است.