تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۴۳۰۸۲
سرویس خبر : زمین شناسی

حفاری اکتشافی با دستگاه ساخت داخل آسان شد

می متالز - یک شرکت دانش‌بنیان دستگاه حفاری اکتشافی را تولید و به بازار تجاری عرضه کرده است که علاوه بر دارا بودن قابلیت بالا در اکتشاف و اندازه‌گیری ذخایر معدنی، به حفاری معادن می‌پردازد.
حفاری اکتشافی با دستگاه ساخت داخل آسان شد

به گزارش می متالز، اختری مدیرعامل شرکت کانی صنعت پارس از تولید تجهیزات حفاری اکتشافی و عرضه این محصولات به بازار تجاری خبر داد و گفت: این دستگاه علاوه بر قابلیت بالا در اکتشاف و اندازه‌گیری ذخایر معدنی، حفاری و بهره‌برداری را با کیفیتی بالا و هزینه‌هایی به مراتب پایین‌تر از استفاده از تجهیزات مشابه، ممکن ساخته است.

این فعال دانش‌بنیان با بیان این‌که در دو بخش اکتشاف معدنی و صنعتی فعالیت می‌کنند، افزود: در بخش صنعتی فعالیتمان را با تولید دستگاه‌هایی که به اکتشاف و بهره‌برداری معدنی کاربرد دارند اختصاص دادیم، این دستگاه‌ها در تمامی معادن فلزی قابلیت استفاده دارند و تا اعماق مشخص مورد نیاز پروژه، به اکتشاف، حفاری و بهره‌برداری می‌پردازند.

اختری با اشاره به این‌که دستگاه اکتشاف معدن تولید شده توسط این شرکت، ضمن دریافت ثبت گواهی اختراع، تاییدیه‌های ملی و بین‌المللی را دریافت کرده است، بیان کرد: دستگاه تولید شده توسط این شرکت نخستین دستگاه ساخت یک شرکت ایرانی است که از حیث قیمت، کارآمدی و سادگی کاربری، نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی برتری دارد.

وی افزود: اکنون نمونه‌های مشابه خارجی که عمدتاً با کیفیت به مراتب پایین و از کشورهای چین یا ترکیه وارد می‌شود، این در حالی است که دستگاه تولید شده توسط این شرکت با قیمت ۵۰ درصد کم‌تر و با کیفیت و قابلیت‌هایی، افزون‌تر از نمونه وارداتی عرضه شده است. این شرکت از امکانات پیشرفته طراحی مانند برنامه طراحی کد (CAD) و سیستم تست شبیه سازی کامپیوتری بهره‌مند است که کیفیت طراحی، فناوری و ساخت و خدمات پس از فروش شرکت را تضمین می‌کند.

به گفته اختری، ماشین آلات مواد معدنی و شیمیایی از قبیل سیمان، گچ، آهک، پودرهای میکرونیزه، صنایع کاشی، سرامیک و مصالح سبک از اصلی‌ترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

وی افزود: این شرکت علاوه بر ساخت ماشین‌آلات حفاری و اکتشاف معدنی، برخی از تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در صنایع دیگری چون سیمان، ماشین‌آلات یا فولاد نیز به کار می‌روند، تولید می‌کند.

مدیرعامل کانی صنعت پارس با بیان اینکه اکنون به طور مستقیم ۴ نفر و به طور غیر مستقیم ۱۲ نفر از دانش‌آموختگان و متخصصان کشور در این شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند، افزود: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌های نفتی، استقبال از فرآیند اکتشاف و بهره‌برداری معادن افزایش یافته و فرصتی را برای ایجاد اشتغال بیش‌تر و تولید ارزش افزوده، در کسب‌وکارهای این حوزه و همچنین فروش تجهیزات دانش‌بنیان فراهم کرده است.

وی از اشتغال‌آفرینی و تولید ارزش افزوده به کمک محصولات دانش‌بنیان داخلی گفت و ادامه داد: حدود ۲ سال بسیاری از جوانان مهاجرت کرده، به خصوص در حوزه مس به کشور بازگشته و در شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند.

عناوین برگزیده