تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۴۳۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سال 1397

درآمد گمرک قشم 24 درصد افزایش یافت

می متالز - مدیرکل گمرک قشم گفت: درآمد گمرک قشم در سال 1397 بیش از یک هزار و 795 میلیارد و 497 میلیون و 194 هزار ریال است که نسبت به سال 1396، بیش از 24 درصد افزایش نشان می دهد.
درآمد گمرک قشم 24 درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، حسین سعیدی روز دوشنبه افزود: در این مدت 44 هزار و 562 تُن کالا با ارزش بیش از 103 میلیون و 191 هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که نسبت به سال قبل از آن از حیث وزن هشت درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 13 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: برنج، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی‏، توتون، چای، پارچه، روغن پایه، تیغ سلمانی و کولر گازی کالاهای عمده وارداتی از گمرک قشم به کشور بودند.
مدیرکل گمرک قشم اذعان داشت: بیشتر کالاها از کشورهای کره جنوبی، سریلانکا، امارات متحده عربی، چین، هند و ایتالیا وارد شده است.
وی افزود: ماهی خشک، سیگار، نمک صنعتی و کچ بنایی بیشترین کالاهای صادراتی بودند که به کشورهای امارات متحده عربی، سریلانکا، ویتنام و گرجستان صادر شده است.
سعیدی اظهار داشت: پارسال بیش از هفت هزار و 16 تُن کالا به ارزش سه میلیون و 317 هزار دلار از گمرک قشم صادر شد که نسبه سال 1396، بیش از 139 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: ماهی خشک، نمک صنعتی، گچ بنایی و سیگار بیشترین کالای صادراتی بودند که به کشورهای امارات متحده عربی، سریلانکا، ویتنام و گرجستان صادر شد.
مدیر کل گمرک قشم تصریح کرد: در سال 1397 بیش از 733 تُن کالا به ارزش بیش از پنج میلیون و 34 هزار دلار از طریق گمرک قشم ترانزیت شد.
وی افزود: بیشتر این کالاها شامل پوشاک، کولرگازی، کیف، کفش، لوازم خانگی و شمش سرب است که به منطقه های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و کشورهای آفریقای جنوبی، مغولستان، ترکیه، تایوان و ویتنام ترانزیت شد.
سعیدی ادامه داد: سال گذشته همچنین بیش از 42 هزار و 294 تُن کالا به ارزش 155 میلیون و 36 هزار دلار به مقصد گمرک قشم ترانزیت شد.
به گفته وی، لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آشپزخانه، لاستیک،‌ کولرگازی، پارچه، کفش و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می داد که از مبدا گمرکات شهید رجایی، فرودگاه امام خمینی(ره)، چابهار، کیش، بازرگان و جلفا به گمرک قشم ترانزیت شد.

 

افزایش 104 درصدی ورود موقت کالا

مدیرکل گمرک قشم بیان داشت: در سال 1397 بیش از 529 تُن کالا به ارزش 6 میلیون و 580 هزار دلار تحت رویه ورود موقت از گمرک قشم به سرزمین اصلی وارد شد که از نظر وزن 13 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری سه درصد رشد داشت.
وی افزود: سال گذشته همچنین 120 هزار و 816 فقره پروانه های کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل یک میلیون و 210 هزار و 9 تُن کالا بود.
سعیدی تصریح کرد: در سال گذشته 9 پرونده قاچاق کالا به ارزش 27 میلیارد و 154 میلیون و 302 هزار ریال تشکیل شد که در همسنجی با سال گذشته از نظر تعداد 75 درصد و از حیث ارزش ریالی یک درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل گمرک قشم افزود: بیشتر کالاهای مکشوفه شامل خودرو، بیل مکانیکی، باتری خودرو و لوازم آشپزخانه است.
وی ادامه داد: در همین مدت به میزان 326 تُن کالای ملوانی(کالای همراه ملوان) به ارزش 338 هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 51 و 45 درصد کاهش داشت.
به گفته سعیدی بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت