تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۴۳۲۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش هزینه حمل‌ونقل مهم‌ترین مانع صادرات سیمان است

می متالز - مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان گفت: افزایش هزینه بالای حمل و نقل ریلی و نبود امکانات باربری مهم‌ترین موانع صادرات سیمان است.
افزایش هزینه حمل‌ونقل مهم‌ترین مانع صادرات سیمان است

به گزارش می متالز، احمدرضا عمرانی فرد روز دوشنبه  در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز صنعت و معدن با بیان اینکه سیمان اردستان در یک طرح تحقیقاتی مشترک با یک شرکت دانش بنیان و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای اولین بار در کشور طرح تولید سیمان از لجن‌های نفتی را آغاز کرده است، اظهار کرد: این طرح بیش از یک سال طول کشید و کمک شایانی به حل مشکل زیست محیطی و پالایشگاه‌ها دارد.

وی افزود: دو طرح تحقیقاتی دیگر نیز در زمینه تولید سیمان از مواد شیمیایی در دستور کار است.

مدیرعامل سیمان اردستان به صادرات محصول کلینکر در زمینه تولید سیمان به چین اشاره کرد و گفت: افزایش ۳ برابری هزینه‌ها باعث متوقف شدن بارگیری و صادرات شده است.

عمرانی فرد با بیان اینکه چین بزرگترین تولید کننده سیمان در جهان است و با سختی بسیار و ایجاد جذابیت قیمت موفق به در دست گرفتن بازار این کشور شده‌ایم، تصریح کرد: ارائه خدمات بندری جهت تخلیه و بارگیری و صادرات توسط دولت بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده و دیگر صادرات مقرون به صرفه نیست.

وی افزایش هزینه بالای حمل و نقل ریلی و نبود امکانات باربری را مهم‌ترین موانع صادرات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰هزار تن کلینکر در سیمان اردستان تولید و دپو شده است.

مدیرعامل سیمان اردستان با بیان اینکه شش کارخانه سیمان در استان اصفهان ۱۰ درصد نیاز سیمان کشور را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: اگر به سیمان استان کمک نشود در آینده شاهد شکل‌گیری معضلات اجتماعی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

عمرانی فرد با بیان اینکه سیمان تولیدی اردستان از نظر کیفیت جز برندهای مطرح کشور است، خاطرنشان کرد: وجود تیم کاری مجرب، ماشین آلات مجهز و بروز، معدن با کیفیت خوب و ثبات تولید باعث مطرح شدن سیمان اردستان شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان اردستان برای ۴۰۰نفر به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است، گفت: ۷۳درصد نیروهای این کارخانه بومی شهرستان اردستان هستند.

عمرانی فرد با بیان اینکه سیمان اردستان به صورت آنلاین به سیستم محیط زیست متصل است، تصریح کرد: در سال گذشته ۴میلیارد تومان هزینه فیلترهای کارخانه شده است.

عناوین برگزیده